2011-02-10  15:46:55

Gourmet Mat

Ikväll slår Mamma Frida på den stor Mat trumman.

Jag ska förslå något för Adam som jag aldrig gjort förutom. Nu kan jag inte svara för vad han fått att äta hos sin pappa men hemma hos oss blir det premiär! Nu är ni genast nyfikna va?!

Ikväll ska Adam få smaka något nytt. Eller nej, smaka har han gjort innan det är bara det att jag aldrig bjudit honom på det eller gjort det till middag. Nog om detta. Jag ska inte hålla er nyfikna mycket längre..


KORV MED BRÖD!
Ska han få.

Stackarn fyller 2 år om ca. 1 månad och jag kom på mig själv att jag aldrig "lagat" korv med bröd.
Jag har någon grej att alltid försöka få med hela kostcirkeln, förutom när vi trycker i oss massa blodkorv (blodpudding för er stockholmare). Och Adams smaklökar är inte som alla andra barn då han gillar syrliga smaker och allt som heter tomat.
Sedan så tycker jag inte om korv. Det är också ett av det onyttigaste måltiderna i människans historia så tanken är bara inte så lockande. Men snålisen i mig kunde inte motstå halva priset på Kycklingkorvarna, ja - jag ger honom inte ens RIKTIG korv, men kyckling är nyttigare och jag vill också kunna äta med honom.

Fatta hur besviken jag kommer att bli om han inte gillar det.

Kommentarer
Postat av: Maddesmumms

Blodkorv och blodpudding e inte samma sak. Är olika saken, men i skåne kanske man kallar blodpudding för blodkorv!



Och varför vore korv människans onyttigast mat? Jag kan komma på massor av saker som är värre!

2011-02-10 @ 17:01:15
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!