2011-01-30  09:32:02

Ni är inte glömda!

God morgon peeps!

Nu är denna veckan slut och ibland.. när allt bara flytit på bra så kan jag ibland glömma bort hur veckan var. Men jag har lärt mig av mig själv att det är mitt sätt att slappna av. Jag har inget att älta, inget att oroa mig över och inget att tänka på. Det är väl bra?
Jag som dock skrev tidigare att jag blivit glatt överraskad över min ekonomi gick och handlade lite till köket (bestämde i sista sekund att hans rum får bli lite närmre sommaren). Sedan var jag igår och handlade på IKEA. Nu har jag jätteont i magen och dåligt samvete. Jag försöker förklara för min hjärna att jag gjort så många avkall och varit duktig på att kontrollera mina utgifter att de hundralapparna allt blev tillsammans inte ändrar något. Hur brukar ni komma över den där ångesten man kan få efter inköp?
Jag är rädd för att bli en riktig snålis. Jag har aldrig varit en människa som behövt pengar på banken för att känna mig lugn och lycklig. Jag nöjer mig med ett litet sparande sedan ska resten "slösas", som i inte växa på hög, man vet aldrig då man blir påkörd av en bil eller liknande (ha ha ha).

Och nu kommer lite bildbevis, bättre sent än aldrig..
En bild på Adams "hemska" skada som läker hyfsat fint nu.




Och så åter igen, den kassa bildkvaliten är på grund av att barn aldrig sitter still och min mobil.


I eftermiddag kommer jag lägga in ett videoklipp på Micke och Adam och hur vår disfunktionella familj är ganska söt när man tänker efter. Humorn ligger till grund för vår relation. Jag ska bara dubbelkolla kvalité och om man hör vad som sägs ordentligt.. Återkommer helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Sandra C

Frida, var inte rädd för att våga unna dig något till som gör dig glad när du har pengar över, du gör ett jättejobb som singel-mamma varje dag, tänk på det! Försök att inte känna ångest utan känn dig istället extra glad när du har sparat ihop till något fint :)



Men vilken bra idé med skorna och fotona! Det ska jag göra! Har en hel hög Converse i olika färger redan som kan få ingå ;) Hihi. Och loppisen är i vår den 7-8 maj. Det är en jättestor vårloppis som scouterna i Malmö står för och där pengarna går till vår verksamhet. Kom och fynda vettja!

2011-01-30 @ 15:50:03
URL: http://ambivalenta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!