2009-12-26  20:31:04

Ensam

Nu sitter jag och Adam ensam i lillstugan medan de andra roar sig..

Markus, Michaela, Tommy och Elin kom på besök och pojkarna satte sig genast och pillade med sina datorer de ska ha med sig till Åland. Det var ju mindre kul men jag och Michaela fick snacka lite med den nya tjejen, Elin. Adam fick leka med henne också och han godkände henne direkt!
Efter det skulle det åkas miniskidor bakom vår bil. Men då undrade jag hur Micke tänkt.. Jag då?

"ööh.. men vem ska ta hand om Adam", var svaret jag fick. SCHYSST!!!
Tydligen kom jag som ett paket tillsammans med Adam. Men senast jag kollade vill jag också hitta på roliga saker!

Ja, Micke skämdes direkt och jag utnyttjade situtationen. Bara för att jag inte få följa med ut i snön så ska jag få min pall eller stol i badrummet med allt krimskrams. Och det ska spelas sällskapsspel när dem kommer in i värmen igen. Sedan ska jag få min fondvägg i sovrummet också! Det gick han med på medan han skämdes!
Så jag gråter inte.

Jag sitter och skriver ner allt jag "vill ha" och sedan ska jag försöka hitta priser på internet, i butik eller på loppis för att se hur mycket jag måste spara. Jag ska sluta köpa en sak i taget och köpa allt tillsammans för att inte missta inspiration eller vision under tiden. Plus då slipper jag förlora pengar varje månad och kanske köpa något annat utan behöva ha det i bakhuvudet att nu sitter jag med en av tio saker till en vision.
Det får nog bli mitt nyårslöfte. Att bli mer ekonomisk och göra en budget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!