2009-12-26  00:11:37

Förkylning

Jag blev förkyld av detta fina men kyliga vädret. Så jag har varit hängig och snorig i 3 dagar nu. Ja, på självaste julafton också! Men det är ingen ovanlighet om man är mig. Det är ofta så att jag har diverse krämpor då.

Det var en spännande julafton. Det var första gången jag var borta på julen. Det vill säga utan min familj. Vi har inte alltid varit hemma eller på samma ställe för den delen. Men jag har aldrig firat utan mina föräldrar. Mina föredettingar har alltid varit hemma hos oss. Men nu var jag borta, men jag hade ju min lilla familj.
JAG FICK JÄTTEFINA JULKLAPPAR! Alldeles för mycket också kan jag anse.. men glad blev jag.
Adam fick en hel hög med julklappar och han gillade dem alla.

Maten var också god men jag blev faktiskt lite besviken över att det var köpemat. Jag är ju bortskämd med mormors och mammas hemmagjorda julbord. Där är köttbullarna, sillen, janssons, patéerna, grön- och rödkålen samt snapsen alltid hemmagjord iaf! När mormor levde var skinkan griljerad hemma och laxen gravad homestyle!
Sällskapet var också bra. Men Adam var lite sur.. Han ska ju ha en till tand! Så nummer 6 är uppe nu också. Nu har han fyra där nere och två där uppe.. helt sjukt. Ja, men dem säger ju att när dem väl kommer så kommer alla på en gång.

På måndag åker jag och Adam hem. Ska bli intressant. Fem timmars tåg med honom ner. Förhoppningsvis skriker han inte, då han är lite gnällig med tänderna. Jag ska iaf ge honom välling på färden ner.. det tar han ALLTID, utan gråt. Dock håller han sig inte lika länge på det men det är ju ingen fara..

Micke sitter och spelar min julklapp. Supermario till Nintendo Wii:t. I LOVE IT!!

Hoppas ni hade en trevlig jul!

Kommentarer
Postat av: Karin

man blir inte förkyld av vädret, det är ett virus! ok att man har lättare att bli förkyld när det är kallt. ;( men endå ett virus!!!! du får sluta hångla med random uteliggare!!

2009-12-26 @ 14:10:54
Postat av: Anna

God Jul till er!

Ja Super Mario fick jag också, det var mycket roligt :)

2009-12-26 @ 20:45:53
Postat av: Johanna

Ett tips till det där med tänderna...gnugga hans tandkött med rödvin eller så innan ni åker så ska han slippa ha ont o du får e lugn resa hem..taddaaaa !=) Annars kan du gnugga upplöst alvedon i vatten eller så ocå om du nu pjoskar för vinet =)

2009-12-28 @ 10:33:17
URL: http://misstigerchic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!