2009-12-28  23:13:44

HEMMA HEMMA!

Nu har jag och Adam varit hemma i Helsingborg ett bra tag men jag har inte fått en lugn stund. Adam har verkligen inte varit glad de senaste timmarna. Han har jättesvårt för att äta och vällingen ger honom ju inte direkt massor av energi. Så det är många tårar men han är så snäll annars att det fungerar.

Tågresan gick över förväntan bra!
Jag hittade snabbt våra platser, la upp väskor och jackor och bar sedan in sittdelen och den passade perfekt! I helt utfällt läge, dvs ryggstödet helt plant så fick den plats utan att vippa överhuvudtaget. Så där satt och låg Adam jättefint med alla sina leksaker. Han sov gott i 1½ timme.. samma gamla lukter och tågets lugnande rörelse. Han var dock krånglig med maten men det fixade vi ändå.

Johanna P: Ja, rödvinet hoppar vi nog då vi testade med alvedon och det fungerade alldeles utmärkt. Bättre det än att öppna en hel flaska rödvin, hihi. Han har fått alvedon varje förmiddag nu (bara 3 dagar i streck) nu men vår färdkost + mediciner kom inte med på färden då min slarver till sambo missade det.

Ja, för att förklara ytterligare i den kommentaren jag svarade på så hade jag packat jättefint kvällen innan och imorse kokade jag vatten till Adam och kaffe till mig. Packade all vår färdkost plus all restmat fint i två väskor. Micke bar snällt ut dem till bilen för att sätta in vagn och bilbarnstol innan vi skulle åka.
När vi väl var på stationen så kommer han på att han aldrig satte in KASSARNA i bilen. Jag fick panik. Jag tänkte bara på Adam!! Som skulle äta 30 min in i resan. Och han kan inte äta allt nu med hans tandvärk och jag hade tänkt slippa resa mig från platsen med nykokt kaffe, frukt och skvallertidning.
Micke löste situationen med att köra till en närliggande butik och handlade lite.. Men det kunde varit bättre om han hade kommit ihåg kassarna!
Jag började storlipa och grät ända upp till perrongen, jag sket fullständigt i vad folk trodde jag var uppriven och stressad! Plus det är alltid tråkigt när jag och Micke är ifrån varandra.
Men som ni just läst, tur resan gick lätt.

Imorgon ska jag till överläkaren på Öron- Näsa & Halsavd. på sjukhuset, kl. 8.45
Sedan ska jag med Adam till hans läkarundersökning på BVC kl. 11.30.
Efter det ska jag få träffa min kära mamma och vi ska fika och fira min kusins födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!