2009-11-24  23:05:21

längesedan

Det var 2 veckor sedan jag skrev i bloggen. Det känns som 2 månader! Men så är det väl att vara småbarnförälder? Ena dagen är inte den andra lik och dagarna rinner ju iväg då det regnar för då måste man stanna inne. Eller egentligen MÅSTE man ju inte men jag orkar inte med våta ytterkläder och en våt barnvagn. Kalla min lat men vi har massor vi kan hitta på här hemma, Adam & jag!

Jag började en diet för två veckor sedan. Första veckan förlorade jag 2kg. Denna veckan har jag syndat och inte motionerat så mycket men jag har bara känt mig så låg. Så trött och så seg. Undrar om det är vädret och mörkret som påverkar mig så? Kanske har en förkylning i kroppen som stannar upp allt?

Adam kan numera sitta och krypa. Sitta kan han 90% (rakryggad men tappar balansen ibland) och krypa gör han lite då och då. Han kan också, det är egentligen en småsak, sätta in nappen rätt i munnen nu.

Idag var vi på 8 mån kontroll med BOEL-testet. Han fick en OK-stämpel i rumpan och väger nu 10 kg och är 73,5 cm.
Han följer sin kurva perfekt, han avviker inte från strecket det minsta! Lite roligt då många kan tycka han är stor.

Imorgon är det babycafétajm och då kommer rektorn för de 5 förskolorna i trakten och ska prata lite. Ska bli spännande, men vi får ju se hur det blir med det. Emese och Julia var förbi idag och vi hittade en otroligt rolig hemsida. Jag vill inte avslöja vad för jag ska själv använda den och göra julklappar till nära och kära och några av dem läser faktiskt denna inaktiva blogg :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ho ho ho...Oliwer är fyra år (snart) och väger 14 kilo och är 99 centimter lång..Min lille kille =)

2009-11-27 @ 12:52:59
URL: http://misstigerchic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!