2009-10-20  17:36:58

Träningsdiss(ciplin)?

Jag har precis snackat med Emese i telefon. Shit, vi snackade över en timme. Vi mammor är duktiga på att snacka! Fast det var inget skvaller eller snack om den senaste kaffesmaken på Espresso House.
Vi snackade om hur vi ska göra med framtida träning, oroligheter med barn och deras matvanor.
Jepp, jag och Emese ska börja träna lite. Emese är ju långt ifrån överviktig men hon behöver träna upp kondis och styrka. Jag behöver träna upp det plus viktnedgång. Så vi tänkte starta en mammapakt. I alla fall tills jag börjar jobba igen, sedan har jag ingen tid att gå på de utsatta tiderna. Vi ska börja gå på mammagym. Friskis & Svettis har som sagt öppet för mammaor och deras vagnar 7.30-11.30 och det tänkte vi utnyttja.
Sedan finns det ett gratistillfälle på onsdagskvällrna som vi tänker gå på så fort Emese kan, dvs om Janos inte jobbar över. Går det inte tänkte vi ta en promenad tillsammans istället. Vi bor ju bara 10 min ifrån varandra.

Haha.. Adam har blivit en superrymling nu. Man hittar honom ofta 1-3 m ifrån sin lekmatta numera. Så det blir mycket bärande tillbaka. Men jag tänker då inte sätta honom i en lekhage, resesäng eller liknande. Han har det bra där på golvet.. och skadas gör han inte. Då vi inte har något i närheten som kan trilla över honom. Det är bara massa trägolv och han gör inga utfall (inte än iaf..) mot detta.

Nu ska jag och Micke laga mat tillsammans. Det är vår familjekväll då Micke är ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!