2009-09-25  13:17:36

Ha !.. sa Adam

Tji fick jag igår. När jag skrev i min blogg att Adam skulle sova tungt och gott ca. 1½ timme efter en hel portion gröt. Det är hans vanliga rutin. Men igår fick vi oss en överraskning!
Hans ögonlock började bli tunga runt den tiden jag trodde. Men tror ni han somnade?? Jag tror han skrattade åt mig. "Nu ska jag allt lura mamma.. som har ont i ryggen och handleden. Nu ska vi se hur länge hon orkar vyssja mig.." JAG STOD UPP OCH GUNGADE DETTA BARN MELLAN 19.30 TILL 21.00 då Micke stövlade in. Hans första fråga var givetvis "Varför sover inte Adam?!". Ja, det undrade bannemej jag med. Det var inte så att han var gnällig, tvärtom! Han var överdrivit glad och tyst och när Micke kom blev det liv i helvete. Då skulle han snacka, skratta och leka. Han berättade nog hela sin livshistoria.. I DETALJ för Micke igårkväll och vi skrattade så att vi nästan grät. Det gick i ett sådant tempo.
Lillskiten somnade inte förrän kl. 22.30 (ca. 3 timmar efter den tiden jag trodde). Men då däckade han totalt. Han somnade innan jag hann lägga hans huvud på kudden. Men tror ni han sov länge? Nix!! Han vaknade kl 6 och krävde mat! Så det var bara att gilla läget (gilla la la la läget som, Alex Schulman säger). Men vi hade det roligt igår.

Idag kom min brors present från Österrike till Adam. Han trodde den skulle komma tors-fre innan namngivningen men den kom idag! Så två veckor tog det. Men vilken rolig present. Micke, mamma, pappa och min bror är kära i fotboll och vill gärna att Adam inte möjligtvis behöver gilla att spela fotboll men att titta på det. Min bror och min kära far kan rabbla alla namn på alla spelare i världen tror jag. Och kan också säga för vilka olika lag utbytta spelare spelade i innan. Det är galet, nästan sjukt. Så presenten var en fotbollströja, Liverpool - nr 9. Torres. Fast han kan inte ha den förrän han är ca. 2 år, men det är väl också då han kan börja se på fotboll med Micke?



.. jag som vill att Adam ska bli dansare
.


Kommentarer
Postat av: Sabina

jag med!!

2009-09-26 @ 11:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!