2009-09-15  11:14:01

Och-när-ni (Onani)

Varför finns det inget ord för kvinnlig onani?
Männen onanerar eller runkar, vi tjejer.. onanerar - BARA! Vart är vårt runk?
Man kan säkert säga, pilla, peta, fingra.. men samtidigt det kan killarna åter igen också säga! Varför är det så?
Okej, det finns ju ett ord till oss självnjutande kvinnor - pulla. Men använder man det fortfarande?


Slanget runka kommer från det åldriga ordet som betyder skaka på huvudet och det ska då vara beskrivande till vad män gör under sin egentid. Vad skulle då kunna bli som slang till oss kvinnor? Gärna också ett uråldrigt ord för att krydda upp det lite.

Vispa - fast det kanske blir för våldsamt? Men nu snackar vi handviskpning och inte vispmaskin!



[Fotnot: Kolla in förslagen nederst till mitt sökord på www.NE.se]


Stackars Nanne Grönvall !!



Kommentarer
Postat av: Elena

haha klockrent!



Ja då har en svag känsla att hennes utvecklings fas kommer att höras så att säga. Hon är otorligt vänlig men otroligt bestämd ung dam så vi får se :) det är därför jag känner att jag vill komma i ordning här hemma så fort som möjligt medan hon är så här lugn och söt för sen kanske det vänder och då är det för sent :) och för min del är det "bara" 90kvm som ska fixas och det börjar ordna upp sig mer och mer ;) Hoppas allt är bra med dig och din söta "lillstrumpa" ? :)

2009-09-15 @ 18:14:04
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/
Postat av: tony

runka är ett gammalt ord för att föra nånting fram och tillbaka, t.ex "runka på huvet"



:P.



plus, det finns "scrolla" till tjejens onani, du får ju hängam ed ltie ju :P

2009-09-17 @ 00:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!