2009-09-09  09:21:39

Ont i handleden



Jag har så förbaskat ont
i min handled. Jag har lidit med den i snart 10 år kom jag på. Det startade som en putteliten smärta då jag gick i högstadiet, i början av gymasiet började jag linda handleden varje gång smärtan och för två år sedan köpte jag ett handledsskydd i hopp om att det skulle hjälpa då smärtan kom krypande. För det gör den.. kommer sakta men säkert. För två dagar sedan så började jag känna hur det värkte i handleden och att jag blev stelare i rörelsen. Det är i min högra handled också, oturligt nog.



Denna procedur sker ca. var 3 månad och det gör bara mer ont för varje år som går. Idag märkte jag den när jag fällde ner toalettsitsen då ilade en knivskarp smärta rakt upp för armen. "På med handledskyddet!", skrek min hjärna och jag rotade fram det från vår medicinlåda. Men det var ju redan försent. Nu gör min handled ont i varje
minsta lilla vink. Så tänk er, jag sitter här just nu och krimaserar när jag skriver detta inlägg.
Värst är nog att jag kan absolut inte lyfta upp min lilla Adam på 9kg utan att börja svettas. Det gör så in i norden ont men han kan ju varken hasa, krypa eller gå så han måste bli buren om han ska ta sig från en plats till en annan. Och jag måste byta blöja vilket betyder lufta upp honom, bära honom till badrummet och lägga honom ner. Sedan får ju typ skjuta in blöjan under hans rumpa för jag kan absolut inte hålla uppe honom i hans fötter. Då svimmar jag nästan. Sedan har den envisa herren lärt sig att vända sig från rygg till mage men inte tvärtom så ca. 15 ggr i timmen får jag vända honom rätt, vilket är en ren sagt plåga i skrivande stund. Men jag överlever! Denna smärta brukar vara i 2-3 dagar bara. Sedan är jag som ny igen. Men borde kanske undersöka den? Vad kan det vara?

Idag ska jag och Adam på babycaféet och fika. Sedan ska faktiskt Emese och Julia få komma hem till oss för första gången. Det är stökigt här hemma men jag ska förblinda dem med att baka muffins. Vad sägs om det!

Kommentarer
Postat av: Nikki

Hej gumman.

Tråkigt att höra att du har så fruktansvärt ont. :(

Pratade med en vännina här och hon tycker det låter som om du kan ha samma sak som hon har. Hon lider av en form av autoimmun reumatism eller liknande. Där hennes munförsvar helt plötsligt reagerar på hennes ledvätska som om det vore något främmande och börjar attackera. Hon känner igen symptomen du beskriver och tycker definitivt att du ska uppsöka läkare när du känner av din handled.



Jag hoppas att allt löser sig och du blir bättre.

Massor av kramar och krya på dig.



2009-09-09 @ 11:22:06
URL: http://rafnir.blogspot.com/
Postat av: Sabina

DET ÄR VÄL KLART DU SKA UNDERSÖKA DET DIN MUPP!

2009-09-10 @ 19:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!