2009-09-16  23:15:49

Värsta rensningen!

Mina föräldrar har varit här mellan 17.30-22.30 och hjälpt mig och Micke att möblera, städa och diska inför lördagen. Det har gått riktigt bra och nu är vi tillbaka i planeringen! Nu är vi säkert några steg före.
Vad som krävs av mig imorgon är att moppa golven (i alla rum! puh), diska alla kaffekoppar, stryka dukarna och lägga dem på borden, städa rent på alla ytor det ska stå saker på (presentbordet, köksbänkarna och buffébordet).

Kl 14 imorgon ska jag traska över till Emese och vara med på ett barnklädes homeparty - så mammigt av mig va? Fast jag ska bara vara ett litet stöd så att det kommer några på hennes lilla party, jag har nämligen inga pengar ju! Alla våra pengar går till namngivningen nu :)
Men imorgon ska jag visserligen få en summa Danmark glömt bort att betala mig den sista förra månaden. Så man kanske skulle kunna köpa något fint till Adam? Men jag ska vara superkräsen!

Jag gjorde precis klar bordsplaceringen, det blir 38 st gäster, ett barn under 1 år och så Micke och jag = 41 pers och så ADAM såklart!! Men han behöver inte någon placering, för han är en liten en. Det blir en härlig kompott med människor men jag hoppas alla kommer att trivas med sin bordplacering. Det blir ett långbord för 32 pers ska sitta och sedan resten i vår stora soffa. Och vi har minsann plats för alla! Jag ska ta foto imorgon när dukarna ligger på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!