2010-08-26  21:36:44

Dämpad aptit

Jag har precis gjort en häftig måltid i form ut av köttfärsfyllda squasher! Det var lekande lätt och både GI- och LCHF-vänligt. Nyttigt helt enkelt! Jag kunde dragit i mer creme fraishe och lagt på ost men Karin ska också kunna äta det. Så jag drog på lite Bea-sås efteråt :) Mums! TRODDE JAG! Jag skar nämligen upp en avokado som "sallad" till och åt ena halvan och blev BOMBmätt, gick inte ner en tugga till!
Herreguuuud tänker jag, vad är det med mig mage? Jag har inte haft något aptit på 3 dagar nu och blir störtmätt av 1 ägg på morgonen.
Så det var ut och googla på "dämpad aptit, lchf" och där var svaret! Det ÄR dieten. Det är att nu när jag varit utan kolhydrater i 1,5 vecka så går jag nu in i en Ketosfas. Det blidas Ketoner i mig och då smakar man aceton :(
Jag ser inte framemot att ha minskad aptit, en förkylningsblåsa deluxe i munnen PLUS smaka aceton! Det bli vatten för mig i en vecka då!
Det positiva är ju att dieten funkar och att jag gör rätt. Jag trycker i mig det mest onyttiga och vips försvinner kilon! På månad ska jag väga mig lite tänkte jag.

Så nu är mina vackra squasher i en matlåda istället i kylen. Får se om jag kan äta det imorgon..
Jag tror jag börjar smaka aceton i munnen redan nu..

Kommentarer
Postat av: V

oj de låter nästan farlgit..? eller är jag gammalmodig nu ? ;)

2010-08-27 @ 15:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!