2010-12-05  09:10:57

andra advent

Då var det dags igen..

Man hör bällrorna från avstånd. Det små tassandet från tomtarna på loftet. Är det en ren som frustar i skyn?
Det är andra advent idag. Helt otroligt! Det är mysigt, det är snö och det är snart julafton. Varje gång jag tänker så blir jag lugn. Fast jag sörjer lite att jag inte har tid att julmysa förrän nästa helg för jag har massor av kartonger att gå igenom. Mitt sovrum är i alla fall en lugn oas nu, där är inte en enda pinal som står fel eller någon kartong. Köket och vardagsrummet är mina krigszoner. Men det är så svårt när man har massa köksprylar respektive inga hyllor i vardagsrummet. Det fixar sig! Efter jul.

Adam och jag har innan kl. 9.00 hunnit vakna, städa lite, bråka, bada och äta frukost. Så intensivt har det varit att Adam nu sover. Han slocknade på golvet så jag bar in honom i min säng och bäddade ner honom än väcka honom. Jag tänkte ta den lilla tiden och sitta här, framför datorn - för det är omöjligt med Adam små fingrar som ska peta över allt i vanliga fall. Så när han vaknar får han en frukt och jag får sätta igång med uppackandet!

Grattis på andra advent som mina kompisar säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!