2010-02-17  08:18:33

Förkylning

Varför kan inte familjer slippa smitta varandra? Varför kan inte generna komma på en kombo som fixar att när någon i en familj (nu snackar vi föräldrar och dess biologiska barn) blir sjuk inte kan smitta.
För det känns ju nu som när Adam börjar på dagis så kommer jag bli lika ofta sjuk som honom. Det kommer att suga!
Just nu har jag jätteont i min hals och undrar om jag ska springa ner till babycaféet. Nu är jag ju "sjuk" (tror inte jag har halsfluss eller så, har ingen feber är inte trött eller dylikt) och då smittar jag väl inte? Plus jag ska inte hosta i någons ansikte, ta på någon eller dela glas/kopp. Är det OK då? Får söka lite information på nätet. Jag får åtminstone springa ner med kakan till dem.

Jag tror faktiskt det är min kropp som är så jävla ensvis och mesig efter träningen. Jag var ju faktiskt liite snörvlig innan träning och så tänkte den "nu lurar vi Frida att hon är sjuk så slipper jag anstränga mig på ett tag".

Jag ska förresten till Lund och Malmö idag, eller det ena eller andra. Jag fick låna mammas bil idag så jag och Adam ska på utflykt själva! Ska bli kul, måste bara kolla upp hur man kör till där jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!