2010-01-26  10:36:29

Herregud!!

Det är ju för bövelen -10 ute idag! Men när jag vaknade (för 10 min sedan, tack vare sömntutan Adam) så såg det ju så inbjudande ut med blå himmel och vindstilla. Brr.. Tur man slipper gå ut och hämta posten.
Och jag hade tänkt gå bort till Närlunda Vårdcentral kl 13:00 men det kan jag ju glömma! Jag tar bilen!
Känns lite motsägande då jag ska gå dit på en viktkontroll.. haha. Och så tar jag bilen istället för att promenera 15 min. Men det är ju iiiiiiiiiskallt och jag har verkligen inga bra kläder för kallt väder.

Ja, det är väl vad som står på Agendan idag.
Vårdcentralen 13:40
Sedan ska jag fika med Maggan ca. 15:00 och då ska vi gå! Gå ner till stan bara och ta en varm kaffe!!

Om ni tittade i min blogg igår såg ni ett inlägg till min bilddagbok på det jag fick uppleva igår. JAG FICK EN P-BOT! Eftersom jag och Karin var så slöa på att dricka upp våra Chailatte (det känns t o m löjligt att skriva i bloggen och att säga det..) Men jag var tvungen att testa en! Det smakade som te med MASSOR av socker. Så visst var det gott, men lite för blaskigt och sött för min del. Jag är van vid att dricka espresso. Men man förstår varför alla 18 och yngre dricken den.

Jag har också kollat upp lite studier som jag ska fila vidare på idag. Jag hittade 3 intressanta program till hösten.
Ekonomi online, helfart (Distans) 180 hp (3 år) i Blekinge.
Ekonomiprogrammet, helfart (Distans) 180 hp i Gävle.
Ekonomiprogrammet online, deltid (Distans), 50-75% av 180 hp (4,5-6 år) i Växjö.

Jag är INTE sugen på att plugga 4,5-6 år men jag tar ju det jag får. Och det är ju inte skola VARJE dag då, det som är hela grejen, så då kan man ha tid för Adam och kanske att jobba. Varför inte studera något annat vid sidan av? Jag var intresserad av Ledarskap och organisation, det fanns lite överallt.
Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ja alltså jag blev också chokad av längden på programmet men sen är det ju det att tid för adam är viktigt och om du kan hitta annat du VILL läsa också så kan du ju periodvis komplettera med kurser.

2010-01-26 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!