2010-03-24  11:41:36

Facebook är djävulen!

Jag loggade in på facebook nu och fick en jätteklump i halsen.
Vad jag fick se fick mig att hata facebook för en minut. Samtidigt som det visar på att livet fortsätter rulla på trots allt.

Detta var min syn:




Loo Marion Lönnroth gick bort igår eftermiddag. Hon avled bland sina nära och kära.
Hon hade aggressiv cancer och i februari gav dem henne ett 1 kvar att leva, hon fick en månad.
Hon efterlämnade älskade syskon och hennes son Alexander. Så tragiskt!!

Sorgen grep tag i mig igen, inte för att jag kände Loo på ett personligt plan utan för att jag vet vem hon är. Jag har snackat med henne, diskuterat och löst problem, via ett community (Hot-zone.se). Jag läste hennes blogg och följde hennes kamp som ensamstående mor och hur hon sakta med säkert tog sig ur sitt drogberoende och blev ren. Sedan hur kampen blev svårare med första cancerbeskedet och glädje när det var över!! Sedan slog det ner som en blixt.. Cancern var tillbaka, denna gången aggressivare.
Micke kände henne på ett bättre plan och han har väldigt jobbigt just nu.

Allas tankar går till dem som nu står utan Loo vid sin sida. Lilla Alex.

Men jag skrev ett brev till henne via facebook, då hon insjuknade rejält för 2-3 veckor sedan.

Frida Hansson den 27 februari kl. 21:26

Hej,
Jag vet att vi inte snackat mycket men jag vet också att du snackat lite med min sambo, Mikael på Hotzone.

När jag låg i sängen ikväll med vår son så kom jag och tänka på dig och lät tankarna flyga iväg med mig.
Vad jag började förstå var att det måste finnas en större mening med allt detta. Med din uppväxt, tonår, drogproblem, förhållande, ensamstående föräldrarskap och nu cancerbeskeden.

Jag kan inte påstå att jag är religiös eller troende men på något sätt vill jag säga att OM jag hade varit det och OM det nu hade funnit en Gud så förstår jag varför folk lägger sina liv i hans händer i en händelse som det här.
Det ger en ett lugn och trygghet. Det ger en ett hopp om att livet inte slutar nu. För det kan det bara inte. Inte för dig! Du som upplevt så mycket, sett så mycket och känt så mycket.
Jag skulle vilja påstå ur en troendes syn att det du är dagens samhälle Job. En individ som försökte förstå sig på men blev straffad till det yttersta för att finna svaren.
Jag skulle vilja säga att det är därför du fått uppleva detta. För dina efterlevnad skull. För dina systrar, din son och din pojkvän. Du är en person de har och kommer se upp till för alltid. Din plats i deras hjärtan är låst. Du har visat på en otrolig styrka och levansglädje och det är din gåva till dem! Deras liv kommer aldrig bli detsamma. Dem kommer att se, höra och smaka annorlunda! De kommer att uppskatta varje sekund av varandra och andra.

Det du gjort är inte förgäves. Det du berättat har uppmärksammats.
Din son kommer växa upp med en tro på att saker och ting ordnar sig till det bättre, för det kommer dina systrar se till!
Ditt arv är dig själv och det har du gjort bra!

Jag vill säga att OM det fanns en Gud så har du visat din plats i himlen med att föda en välskapt pojke, funnits där för dina systrar och vänner, tagit dig ur skiten och fått dig att må bra själv.
Det är nu det passar så bra och säga "Gud kallar sin Ängel tillbaka.." För det var så jag såg dig i mina tankar. Du har gett så otroligt mycket av dig själv att detta kan ju inte vara slutet för dina goda gärningar? Eller?
Det MÅSTE ju vara så att allt kommer att fortsätta för dig.
Livet här hos oss kommer också fortsätta.
Det kommer vara svårt, tungt och ledsamt men det kommer att fortsätta. Det finns inget annat.

Jag vill inte tro detta är sista gången jag skriver till dig och jag ber om ursäkt i förväg om du blir nere av detta brev och jag vill be dig ATT INTE GE UPP!

Kärlek
Frida

Länk till loo's blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!