2010-03-26  12:43:38

Första belöningen!

Sedär, nu har jag prickat av min första belöning på listan!
-5kg CHECK!!

Det kändes riktigt bra att vandra in på Söderpunkten (ett litet köpcentrum i södra delen av Helsingborg) här vid mina föräldrar och sätta mig i stolen hos euroNails. Hon frågade om jag ville kunna lacka hela nageln själv sen eller få en vit topp? Lacka(!), såklart, så det fick bli en genomskinlig topp.. sedan satte hon igång och klippte, filade, och körde sin lilla "sandpappringsmaskin" som brände som fasiken på just bara mina två ringfingrar! Hon frågade sen när jag satt med meterlånga naglar hur långa jag vill ha. Ganska långa, log jag tillbaka. Vadå, det är ju bara att fila ner dem senare om de skulle börja störa, men jag har haft längre naglar innan, dock inte tillsammans som jag har barn och gymar. Sedan var det att bygga en nagel, eller 10 rättare sagt och shit vad det gick undan!!
Under tiden kom Tims pappa och Nellys mamma från babycaféet förbi och tittade lite avundsjukt (ja, kanske inte pappan men saken var att jag pysslade om mig). Det är mysigt att ta hand om sig själv..

Så nu sitter jag här och knapprar på mina föräldrars dator med långa naglar som också är målade i påskens ära, mörklila!! Superhäftigt och jag har tagit bilder via iPhonen men kan inte föra in dem i mamma och pappas dator, det får bli ett MMSinlägg lite senare eller så fixar det nog sig när jag och Adam ska vandra hem igen.
Vi övernattade här, för det är så skönt att vara med mina föräldrar.
Dock var natten inget att hurra för då Adam bestämde sig för att vara cp-pigg mellan kl. 01:45-04:10 och sedan vakna kl. 06:00. Så jag var ett vrak imorse men hann vila tillsammans med Adam innan jag skulle fixa naglarna kl. 10.

Ikväll kommer Micke, gudfar Tommy och hans tjej Elin!

Uppdatering:

Här kommer mina naglar, tagen med kasst ljus via iPhonen.


Kommentarer
Postat av: Em

Vad duktig du är. Du inspirerar mig. Jag har inte mycket jag skall ner, men några kilon. Nu skall jag ta tag i det.

2010-03-26 @ 15:34:33
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Sofia i London

sv: Tack, va kul att du gillart :) jag använder Nikon D40 och trixar lite med bilerna i PS ibland =) kramar

2010-03-26 @ 19:40:19
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!