2010-03-28  21:07:54

I wanna go.. HOME!

Sedär.. detta trodde jag aldrig skulle ske igen.

Jag bor hos mina föräldrar igen. Just nyinflyttade. Denna gången är "mitt" rum inrett med skötbord, leksakshörna och spjälsäng för junior bor ju också här, hos mormor och morfar! Nu ska det mysas, gosas och umgås varje dag tills slutet av juni då vi flyttar igen! Nästa gång blir vi nollåttor. Hua!
Så härligt att jag har sådan bra kontakt med mina föräldrar att jag kan mellanlanda hos dem utan problem.

En anonym läsare skrev till mig:

Du gumman....vad är det för viktminskningsmetod du går efter ? Jag har nämnligen en väninna som påstår som du att hon inte kan gå ner i vikt utan en magäskcs-op och påstår sig testat allt =) Men se, nu går det ju skitbra för dig så nu tänkte jag att jag skulle ge henne tips om den metoden DU går efter 0) Kram!
Jag går ju inte på någon viktminskningsmetod med ett speciellt namn eller så. Jag har helt enkelt tagit hjälp av en kostrådgivare via min vårdcentral och anser dem man har en övervikt så ska dem tillhandahålla en dietist eller kostrådgivare. Jag fick ta blod- och kissprover så att det inte skulle finnas några sjukdomar som ställde till det. Kan alltid vara bra att veta. Då ämnesomsättning och högt blodtryck kan ställa till det. Och vill din vännina ha en GP (Gastric Bypass-op) så ska hon gå via sin vårdcentral ändå så jag tycker hon ska ta kontakt med dem. Jag blev tagen på stort allvar men är det så att hon inte blir det så ring nästa och du, som hennes vän kanske kan följa med som moraliskt stöd?
Min kostrådgivning går via en sjuksköterska, alltså är det kostnadsfritt, fastän jag får konsultation, privata besök (bättre än gruppmötena på xtravaganaza och viktväktarna!) och material så jag kan inte svara på vad en dietist kanske kan kosta, någon som vet om det kostar? Sedan testar jag medicinen Xenical just nu som verkar jättebra och det är en vetenskapligt testat metod som binder fettet. Billiga tabletter må jag säga, för ens eget välmående.
Önska din vännina lycka till och hon får gärna titta in på min blogg och skriva sin mail om hon vill ha mer info från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!