2010-03-11  13:22:33

Kaffe med kanel i..

Idag är det min kära älskling födelsedag! Han fyller 29 idag och det är hans sista 2:a, sedan nästa år börjar 3:orna. Jag vet han är nervös så vi får försöka förhala dagen så gott det går idag. Ni glömmer väl inte att gratta honom? Och vet ni vad jag nästan övertalat honom att göra? Starta upp sin blogg igen! Denna gången med en annan inriktning än sin (läs: tråkiga - haha) vardag. Han ska starta en outfit-blogg! Jag vet det kryllar av såna men jag kan känna att han har faktiskt något att tillföra.
Micke är inte världen pretto-face, inte speciellt smal eller överdrivet muskolös. Han är normal. Han är relativt lång och har bra passform när det kommer till kläder. Sedan är det ju ett plus att han älskar kläder (mer än mig faktiskt). Han har också fått ett nytt jobb där man måste vara lite ytlig. Så han har köpt massor av nya skjortor. Han skickar nämligen sms till mig varannan dag nästan med "dagens outfit" och han är faktiskt inte helt lost när det kommer till färger och kombinationer. Så vad säger ni? Jag hejar i alla fall på!
Sedan är han intresserad av hudvårdprodukter och hårvårdprodukter med.. så sådant kan man också ta med. I like it!

Jag längtar tills vi ska flytta upp hit nu. Då jag har åter igen fått en inspirationvåg över mig så att det verkligen kliar i fingrarna. Jag längtar efter att ta "för och efter"-bilder och lägga upp tips, råd och inspirationskällor för er. Just nu känns min blogg lite lam då jag inte direkt kan visa bilder på vad jag gör hemma nu, då allt jag gör är att packar och inget mer. Det ser ut som en rörig ungkarlslya hemma i vår stora lägenhet nu. Men det kommer bli ordning på det! Samtidigt som jag ska börja packa ner det sista hade jag tänkt måla om lite och då ska ni få vara med! Jag och Karin ska pimpa Adams spjälsäng bland annat.
Så inom kort kommer det upp lite mer bilder och efter sommaren får det blir en kompaktliving blogg istället.

För att smygstarta lite så kommer här en sak jag läste i inredningsbloggen. Detta vill jag ha ovanför Adams säng eller våran (som kommer befinna sig i samma rum dock).

                             

En tavelvägg gjord av textiler. Hur enkelt och roligt låter inte det? Man har kanske gått och suktat efter en viss textil men vågar inte köpa det som gardin eller metervara och sy kuddar av det. Eller man kanske har köpt det men tyckte inte det passa till det man tänkte. Köp IKEAs billiga ramar och fynda härliga tyger! Man kan ju ha dessa tavlorna överallt! Varför inte klippa isönder ens tonårings gamla täcke han/hon hade i sin vagga eller spjälsäng och häng som ett minne över sin säng?
Jag är speciellt glad över det då jag älskar 60- och 70-tals tyger men kan tycka det blir lite mustigt att ha det som gardin eller liknande, här har jag funnit en underbar komprimiss! Tack inredningsbloggen för inspirationen!



Kommentarer
Postat av: Lilla Kullan

Det där är ju en bra idé. Tycker att det ser häftigt ut.:-)

Stina

2010-03-11 @ 14:31:58
URL: http://www.hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!