2010-03-21  16:53:21

Svett, sår och tavlor

Denna dagen har gått i ett!!

Adam vaknade kl 6.15 (?????) imorse, tidigaste ever! Men kanske det var för att han somnade kl. 19.20? Ja, det var det nog minsann, härligt! Det är dessa tiderna jag vill se på hans sovvanor och nu undrar ni vad jag är för en självplågare som vill gå upp så tidigt på mornarna, men det är inte så farligt! Jag gick upp kl. 4.30-5.00 när jag jobbade för Cityfail i 2½ år. Sedan är det härligare med tidigare morna så att man får sin egentid på kvällarna då man kan avnjuta en ordentligt middag med nära och kära och se 21.00 filmen på tv utan barnjoller och skrik. Sedan vad ska man egentligen göra upp längre än 22-23 på vardagar? Speciellt inte när det är förskola och plugg som är min närmsta framtid.

Vi lekte iaf fall massor och stökade ner rejält här hemma, men det var för att Adam skulle bli hämtad av mina föräldrar i eftermiddag och övernatta där, så jag ville ju träffa honom lite innan dess. Så det var 100% lekstuga och galenheter här i förmiddags sedan var det lunch och strax där efter kom min mamma förbi och hämtade Adam.

Efter det har jag satt igång och packa, packa och packa!

Såhär tråkigt och tomt ser det ut i vår matsal (vardagsrum nr. 2).

  



Och fler kartonger ska det bli!!!

Förresten, vad lyssnar ni på för musik t. ex när ni storstädar eller gör något liknande?? Jag har så få låtar på min Spotify att jag gärna tar emot lite rekommendationer. Själv spelas Aerosmith högt och mitt älskade undergroundband Thunder!

 


Kommentarer
Postat av: Em

Wow! Vad duktig du har varit, du hade förtjänat resten av bakelsen faktisk!

2010-03-21 @ 17:01:13
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Gardinerna är nog mer gammalrosa. Men de finns på jotex.se.

2010-03-21 @ 17:06:43
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Nikki

U2 är alltid en hit för mig när jag städar. Eller... Ja det beror på humör. ÄR jag aggro på städningen så brukar det för det mesta bli Opeth. x3

2010-03-22 @ 12:30:19
URL: http://rafnir.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!