2010-05-14  10:37:51

14 maj

Idag har jag fått en dundersovmorgon! En riktigt, "sova-tills-jag-vaknar-alldeles-för-sent"-sovmorgon!
Micke, jag och Adam var och lunchade med mamma och pappa i Torekov igår. Vi lämnade kvar grodan där. Mamma och pappa ville mysa lite med honom. Sedan for vi vidare till Össjö (ca. 1,5 mil ifrån Torekov bara) och umgicks med Jim och Jenny (och Karin som var med oss). Micke fick en tatuering! En söt liten ängel på armen och det var meningen jag och Karin också skulle skaffa oss något litet men färgen började ta slut så vi bokade i veckan istället!
Mat och sällskapet var otroligt uppskattat och vi åkte hem runt midnatt.

Sedan sov jag.. sov, sov, sov soooooooooooov. Mm.. vaknade för 20 min sedan. Så skönt!
Snart kommer lillfisen hem till oss igen. Vi ska då luncha med min kusin.


Åh!! Jag måste ju berätta vad jag gjort! En sådan idiotisk och klantig sak. En Frida-sak! Heja mig!!
När vi skulle åka mamma och pappa igår så hade jag inga fickor på mina kläder och jag hade en Adam och en mobiltelefon att hålla reda på när jag skulle krångla in junior i bilen. Så jag försöker lägga mobilen i urringningen som jag brukar.. men den åkte ut då. Så jag lägger mobilen på taket. Ni börjar förstå var jag kommer va?
Mobilen på taket, en stressad Frida och en körgalen Micke = trubbel!
Så vi kör iväg, kommer en bit.. ca. 1 km då jag upptäcker att mobilen inte är i min urringning som jag senast mindes den. MOBILEN LIGGER PÅ TAKET! Skriker jag, vi stod vid ett rödljus så jag hoppar ur bilen och kollar på taket, runt om och konstaterar att den inte är där vi är just då.
Vi kör tillbaka och kör 3 varv extra, ner i garaget, jag går hela bilfärden runt för att se om den glidit av en bra bit i farten. Ingen mobil. Så förmodligen så har den åkt av, landat synligt och någon har plockat upp den i tron av att någon tappat den, ifrån en ficka - INTE EN BIL! För den måste varit ganska repig/trasig.
Den var iaf avstängd och vi spärrade den direkt.
Det duktiga i denna berättelsen är att jag alltid försäkrar allt jag kan, för jag är en drulle. Därav försäkringsnamnet. Så jag får mitt SIM-kort inom kort och de skickar mobilen när jag fyllt i en forumlär på nätet.
Sådär, fixat!! Men oj vad jag skrattade igår och Micke blev förbannad för jag tog så lätt på det och alla andra tyckte jag var riktigt klantig.
Det sista kan jag hålla med om men att bli förbannad över en mobil? En sak, en sak som man själv bytar ut så fort ens abonnemang går ut eller liknande. Jag är inte alltid anträffbar via mobilen, jag glömmer den på jobb och hemma då jag inte anser den superviktig. Jag har inte mitt liv i min mobil. Alla bilder synkar jag med datorn, jag använder inte mailen i mobilen, jag har inga viktiga namn, adresser eller annat i mobilen. Så jag vet egentligen inte vad jag gör med en iPhone, men den var fin? Man kan spela roliga spel, apparna är superroliga (speciellt Hipstamatic!!) och mitt abonnemang gick ut. Jag kanske kommer få användning för den i skolan sen?
I alla fall, så viktigt är det inte. Man ska inte gråta över spilld mjölk. Man ska inte låta en pryla äga en.
Så jag skrattade och tyckte det var jäkligt dumt av mig men sedan fick det vara nog, jag tänkte inte mer på det.

Jag får ju behålla nr. och en ny fin och blank mobil kommer på posten. Det är luuuuuuugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!