2010-05-06  16:31:57

Dagens todo

På dagens ToDo-lista så hade jag skrivit "att rensa bland DVD-filmerna" och det betydde att ta bort alla DVDer som ockuperade en hel Markör-hylla med fem hyllplan plus lite av den andra hyllan också. Jag har ett par DVDer. Hur många får jag återkomma med! I alla fall, hyllan är nu rensad från alla DVD-filmer och jag tog sedan och sorterade dem enligt alfabetisk ordning för nästa projekt är att beställa hem en fin DJ-väska med plats för ca. 250-400 plastfickor till mina kära ägodelar. Jag vill nämligen inte se dem ligga i en kartong under tiden vi bor här och jag tittar gärna på film då och då och köper gärna nya (för ofta). Det är min samling. Underbara, underbara samling.
Så alla skivor ska upp ur sina fodral och ner i plastfickor i en pärm/väska sedan ska alla omslag omsorgsfullt ner i två kartonger och sparas till vi har större boende och de kan få återförenas och förmodligen få en fin filmhylla att bo på!
Här är några av DVD-filmerna. I alfabetisk ordning.
Nu sitter jag och skriver in alla filmer, inom bokstaven, i alfabetisk ordning. Vilken genre filmen är och de största skådespelarna i filmen är. För ibland får man frågan när man lånar om man har någon komedi eller en film med just den eller de skådespelarna. Jag upptäckte också att jag måste fylla i mina triologier. Jag saknar sista filmen från Blade serien och från Bournefilmerna saknas någon och så Ocean'sfilmerna. Födelsedagspresenter kanske?
Jag fick förresten höra att han som driver, eller är med och driver (?), Missing Sweden är en kompis till min föredetta. Så om han/hon/den/det är intresserad av lite mer PR så varför inte skicka lite smakprover till min kära bror i Salzburg *hint, hint* så nämner jag dem gäääärna fler gånger i bloggen! :-)

Kommentarer
Postat av: Danie

Min mamma gjorde nyligen något liknande och hon har köpt en svart "cd/dvd" byrå på claes ohlson om jag inte minns helt fel. Sväljer hur mycket som helst!

2010-05-06 @ 21:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!