2010-05-16  16:37:22

Gulaaaasch

My gulasch kicks ass!
Den har tagit forever att göra speciellt när man ska passa Adam under tiden men tur det är en "puttra-på-grytan"-soppa och inget man måste föra i en speciell ordning och massa saker hit och dit. Bara hacka, i och puttra.. med allt. Och underbart gott blir det av ingen kryddning alls typ. Så enkelt på ett sätt.. och svårt med tanke på tiden det tar. Men det funkar..
Jag ska minsann bjuda på gulasch någon gång. Så kan man få sörpla ikapp. Nice!

Jag gjorde små klimpar nu så är sååå gott att ha i. Jag älskade dem när jag åt ungersk gulasch hemma hos Emese och Janos. Jag gjorde inte överdrivit många då jag inte vet hur mamma och pappa tycker, men det finns fler att lägga i om de vill ha fler under tiden jag värmer om soppan. Mums.

Min mamma fyller år idag förresten.
51 år, den gamla kärringen.
Hon har varit fru i 26 år, mamma i 25 år och nu mormor i 1 år.
Det tråkiga är bara att hon är helt själv, av sin egen familj. Hennes syster, pappa och mamma är borta.
Visst, vi finns ju - jag, min bror och min pappa men det är hennes "nya" familj. Rötterna är borta.
Men jag hoppas det inte bekymrar henne allt för mycket för jag vill minsann ha kvar min mamma i 51 år till!!
Tänka er, min mamma, den varma och omtänksamma bitterfittan 102 år gammal. Vilken killer lady!
Hon skulle lätt vara som de där tanterna Hell Grannies i Monty Pythons sketch:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!