2010-05-06  10:14:20

Jag totaldog

Jag har varit ett vrak de senaste två dagarna. Totalt nere!
Jag har haft ont i ryggen, magen, huvudet, armarna och rumpan. Jag har varit yr, svimfärdig, snurrig och utmattad! Denna månadens sk. lingonvecka har varit som en studieresa till helvetet! Herre min skapare vad jag har haft ont och våndats. Det är ju inte bara jag som blivit lidande utan hela min stackars lilla familj.
Jag har inte orkat lyfta Adam eller vara morgonpigg och käck. Micke har knappats få ha en egen åsikt förrän mitt djävulsansikte förstört alla hans snälla planer. Jag har varit otroligt sötsugen och deppig över det.
Jag har knappats kunnat gå ut och gå två dagar i rad då det har varit en plåga att ens gå från soffan till toaletten.
Jag har inte ens orkat mig till datorn (som inte står så långt bort från soffan med tanke på hur litet vi bor).
Varför blir det såhär ibland?
Några månader så springer mensen förbi, rättare sagt och så kommer såna här månader när jag lever 4-5 dagar helvete. Det är som att behöva föda igen. Allt förarbete med värkar och skit.. pi!
Är det pga jag har fött barn? Får man kraftigare PMS-symptom då?
Jag måste sätta mig in i ämnet bättre.. eller så kanske jag har den där PMS-sjukdomen det jiddrade om för något år sedan. Som man faktiskt får medicin mot. Då man blir totalt personlighetsförändrad och mår riiiiiktigt dåligt.
I alla fall, idag kändes det bättre när jag vaknade men vi får se om jag orkar med dagen som jag vill.
Jag vill gräva i trädgården och förbereda för mina örter/kryddor.
Jag vill promenera bort till Norrlöts och fynda något fint!
Jag vill hinna plocka från minst 3 kartonger till och planera vad som ska inhandlas från IKEA.
hjälp mig?
Och förresten, en annan bloggerska här på blogg.se har skrivit ett inlägg till de som inte bor i Sverige men saknar kanske de supersvenska varorna och har kanske inte släktingar som kan komma förbi titt som tätt och leverera. Jag tänker givetvis på min bror i Salzburg men också min brors gudmors son som bor i Prag.
Så finns det iaf två fina siter som kan tillhandahålla lite onyttigt från Sverige.
Missing Sweden
och
Candy from Sweden

Kommentarer
Postat av: Nikki

Halloj.



Låter inte så kul det där med helvetesmensen. :(

Kan tipsa om en produkt som heter femal balans som finns att köpa i häsokostbutiker. Jobbade på Life för ett par år sedan och det var en MYCKET populär produkt. Var många tjejer och kvinnor som sa att det hade hjälpt dem väldigt mycket. Både att slippa kraftiga blödningar, värk och humörsvängningar.

Jag har inte provat det själv (och det är inte meningen att göra reklam i din blogg på ngt vis) men jag tänkte att det var så lovordat så det kanske skulle kunna hjälpa dig också.



Massor av kramar

2010-05-06 @ 14:43:08
URL: http://rafnir.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hejsan snäckan, hoppas din pms har lugnat sig lite.

Skulle bara säga att killen som driver Missing Sweden är Jims polare :) Fräckt eller ? haha

2010-05-06 @ 15:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!