2010-11-17  15:50:58

Carpe Diem

Hallojsan!

Nu är jag hemma efter en lång dag. Vi hade en och samma föreläsning från kl. 9 till 14.30, dock med en fikapaus, två bensträckare och lunch emellan. Vi fick nöjet att lyssna på föreläsaren Torgny Svensson. Vilken underbar människa, underhållare och coach!
Jag och två kurskamrat skrattade så tårarna sprutade när han satte igång och imiterade alla möjliga slags sammankomster mellan olika individer. Han berättarkunskaper och fantasi är inte ur denna värld!
Föreläsningen handlade just om Carpe Diem, också titeln till Torgnys bok - att fånga dagen! Att vara fantasifulla, kreativa och ödmjuka. Våga satsa på yrken som man kanske inte är kvalicifierad till, man kan alltid lära sig under tidens gång! Motivera sig själv i strävan mot sitt drömjobb och se allt som en bit på vägen.

Det blev en hel del soul searching för min del. Hjärnan går på helvarv och man är taggad inför kommande intervjuer, samtal och jobbsök! Otroligt!

Nu blir det lite banana med Adam och soffhäng tills maten ska lagas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!