2010-10-15  18:15:58

Det snälla spöket

Tjenamoss!

Det sa precis KRASH BOOM BANG här i hemmet. Adam drog ner hans nya nattlampa i golvet. Ingen dyr lampa men den behövs och det är bara så onödigt. Jag har nog den mest långfingrade sonen, ever. Det är verkligen den sämsta kvalitén Adam besitter och det driver mig till vansinne ibland. Han pillar på allt och då snackar vi inte barnslig nyfikenhet utan snarare en besatthet! Han ska verkligen ta på allt. Lyfta, klämma, slicka på, banka på och gärna sedan bara släppa det. Utan eftertanke. Jag börjar snart misstänka seriös hyperaktivitet hos Adam. Det skrämmer mig lite. Jag får ta upp det på den försenade 18-månaders kontrollen han ska på om 2 veckor.

Vad jag egentligen ville skriva om var att jag fick höra om en söt barnsajt, Bra Barnkläder. Jag är inte ute efter billigaste kläderna egentligen, jag låter stilen/utseendet styra ganska mycket, sedan ogillar jag tanken att lägga för många hundralappar på något som inte används tills det går i sönder utan tills det inte passar (efter ca. 2-5 mån). Jag hittade i alla fall de sötaste t-shirtarna från ett lokalt märke (Malmö), Sture&Lisa.





Från deras hemsida kan man läsa:
".. Stina fick idén till klädmärket under sin designutbildning, och intresset för fair trade växte genom en resa till Afrika. Att tyget skulle vara ekologiskt var en självklarthet.."
Du kan ju inget annat än älska sådana budskap!!

Nu är det fredagskväll och Adam och jag är mätta. Jag surar dock fortfarande över lampan. Det får bli soffligg och snart är det dags för välling/nattning och så ska jag få packa och fixa inför miniresan till Danmark imorgon!

Hoppas Er fredag slutar bättre, än en krossad lampa!

Kram



Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Åh, tack! Va gulligt av dig! Jag blir så glad att höra det :)



Jag har faktiskt den första t-shirten där och även en body med äpplen på från Sture & Lisa! Dom har jättefina kläder! :)



Ha en underbar fredagkväll :)

2010-10-15 @ 20:42:19
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: FAAKIE - WWW.FAAKIES.BLOGG.SE★

Kristianstad söker ju fler medarbetare nu i alla fall och även östersund :) hihi

2010-10-15 @ 21:40:55
URL: http://HTTP://WWW.FAAKIES.BLOGG.SE
Postat av: ampelos

Hoppas du får en bra dag :)

2010-10-16 @ 12:11:36
URL: http://ampelos.se
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

Det låter som du kommer få en fin jul och nyår i alla fall :) Ingen fara!:)

2010-10-16 @ 13:24:58
URL: http://faakies.blogg.se/
Postat av: Tina // peppar och vanilj

Halloj!



Tack för din kommentar hos mig ♥ annars hade jag nog dröjt innan jag hittat dig =)



svar: Jag har tillverkat min SJ-pall-bänk själv. Leta runt lite på min blogg så finner du ett inlägg som beskriver detta lite grand. Finns bland "vardagsrum" ;)



K R a M // t i n a

2010-10-17 @ 12:36:11
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!