2010-10-09  21:47:50

Jag bara råkade..

Det är sant,
min hand slant.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta och göra med mig själv. Jag vet att jag behöver möbler till mitt nya boende, men idag skäms jag nästen över min köpmani. Fast samtidigt är jag otroligt stolt och glad. Idag var jag, Adam och Karin på auktion, Helsingborgs Auktionskammare, och skulle kolla in lite sittmöbler.

Karin hade siktat in sig på ett par underbart söta Emmastolar och jag, jag hade sett, the big whale! Den största av dem största! En dröm, en riktig dröm. En Chesterfield soffa! Jag har sedan liten velat ha en sådan. Jag har sett den hemma hos bekanta till min mormor, på film och speciellt som sittmöbel i intervjusammahang på tv. Där var den! Det jag behöver som mest, en soffa och inte vilken soffa som helst - en skinnsoffa (pga min allergi då alltså)! Jag var rikigt nervös över att den skulle springa iväg i pris. Det var nummer 33 på auktioneringsrangordningen. Så började det!

30.. Nu började det spridas ett leende på mina läppar 31.. Nu tittade jag nervös på min nummerlapp 32.. Det började spritta i benen och jag gnuggade Karins axel.. 33 "En Chesterfield soffa.. Jag har 1000kr" sa utroparen. "Min min min" tänkte jag bara. Så jag höjde lappen, "Jag har 1100kr" säger mannen. Då ser jag att en ur staffen har en mobil i näven och han höjer andra. "1200kr" får jag höra. Snabbt viftade jag på mitt nr igen. Nej, jag bara måste ha soffan! Så satte kriget igång!
1300,
1400,
1500,
1600, okej, nu började jag ärligt talat svettas lite grann..
1700,
1800,
1900, säger telefonbudet 2000 så lägger jag mig..
...
2000, fan, fan fan.. okej, jag testar en gång till!
2100!
...
"första, andra, tredje!"

Jaaa!! Jag äger en Chesterfield soffa
! Vet ni hur glad jag är? Woohoo, liksom! Den är skitfin. Den är finast! Det var inte bara det jag halade in. Jag är nu stolt ägarinna till tre par gamla backar, två stringhyllor, två retro taklampor och en snygg dammsugare. Fy vad mycket, säger ni nu. Men då svarar jag med: Jag har en son med 100 olika leksaker men ingenstans att lägga dem i (där av de fina lådorna), sedan har jag säkert fyra kartonger med böcker men ingen bokhylla (därav stringhyllorna) och jag äger faktiskt inte en enda taklampa till en blivande tre-rummare (så två taklampor är väl ändå en hyfsat bra start?) och med min nya allergi så behöver jag dammsuga ofta och därför var en sladdlös och snygg dammsugare perfekt inflyttningspresent till mig själv! Vad säger ni om det då?? Är det godkända anledningar?

Nu ska jag krypa ner i soffan med ett glas Rosé, glädjas över dagen och de fina fynden och titta på en bra film!

Hoppas ni får en underbar lördagskväll! Om inte, så kan ni komma över nästa gång, och sitta i min nya soffa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!