2010-10-22  10:46:38

Utsövd

Nu är jag vaken!



Jag vaknade för ca. 45 minuter sedan. Helt otroligt. Jag är hyfsat utsövd men tråkigt att man inte slängs in i morgonrutiner som man gör med Adam, för jag är så segstartad annars. Men vilken skillnad det är att vakna nu egentligen från i somras då min allergi fick mig att bli som en zombie. Jag hade huvudvärk varenda morgon!

Nu står kaffebryggaren och puttrar i köket. Jag ska dricka kaffe och äta pannkakor, som igår. Det blev ett helt gäng över då jag skulle testa ett recept på jästpannkakor som mitt ex mamma gjorde ofta. Adam orkade en och jag orkade tre så var det tjugo kvar! En bunt in i kylen och resten i frysen. Men goda var dem!!

Jag sitter och drömmer mig bort till att köpa en kaffemaskin. Mina föräldrar har en som gör vanligt kaffe och cappuccino och så en separat maskin som brygger via kapslar, vet inte om det bara bli espresso. De är supernöjda med sina. Jag vill dock ha en vanlig kaffebryggare och så då en maskin som brygger espresso, cappuccino ect. Det finns ju två fina maskiner på marknaden just nu,Tassimo och Dulce Gusto.
 


{Tassimo från Bosch, ca pris 1690 kr}




Tassimo gör te, mellanrost, cappuccino, latte macchiato, espresso, café mocha och café crema. Men jag ser också att den kan göra varm choklad. Dock är all kaffe från Gevalias sortiment, vilket inte är så positivt men det spännande är att chokladkapslarna (varm choklaaad) är ifrån Marabou, Milka och Gôte d'or. Detta är också den billigaste varianten, jag tycker faktiskt man får ganska mycket för pengarna. Plus designen är riktigt snygg och den orangea färgen lockar mig.


{Dolce Gusto Circulo från Krups, ca pris 1749 kr}






Dolce Gusto gör 18 olika kaffedrycker!! Och en varm choklad. Den gör t.ec cappuccino och cappuccino light, tre olika espresso och iste. Denna maskin verkar vara en gud. På deras hemsida kan man också läsa sig till lite roliga kafferecept, så man kan piffa till det lite mer - om det nu ens behövs! Men det bästa, det absolut bästa är att Nescafé ska satsa på att ge ut Zoegas kapslar till Dolce Gusto! Det finns redan till Nespresson men det är ju alldeles för dyr. Åh, mitt älskade Zoegas.
Designen på denna Circulo och syskonmaskinerna är inte speciellt vackra. De ser ut som små utomjordingar. Jag hade i så fall valt den vita då den har en kaffefärgad insida. Jag gillar inte svarta eller röda köksmaskiner. Det blir så hårt och stelt. Det som slog mig nu är att med Elgigantens priser skiljer det endast 59kr (medan det kan skilja 300kr via andra företag). Så jag ska nog spara mig till en Dolce Gusto.

Mm.. kaffe.
Nu ska jag dricka mitt och starta dagen!


Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny <3

Hej Frida, vi har nyss fått in Tassimo´n till oss på jobbet =) Det är jätte gott kaffe MEN man får tänka att det är ganska DYRT (nu tänker jag inte på inköp) utan per kopp....8kr/kopp blir det ungefär. Inget jag hade köpt än på ett tag. Låt priserna gå ner lite först .. Låt oss säga att man endå dricker 2 koppar om dagen , då blir det 480 kronor i månaden...Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!