2010-10-24  00:19:41

Vilken dag!

Go' afton!



Vilken rolig dag jag har haft!
Jag mötte upp Veronica i Malmö strax efter kl. 13 och så började vi vandra på stan. Vi (med vi menar jag, jag) skulle titta in lite krimskrams och bara ha det bra. Första anhalten var det T*G*R (Tiger) som är en butikskedja från Danmark. Där hittade vi inget speciellt men det fanns mycket söta saker.

Oktobernyheter på T*G*R


{1. Vantar, ankor 40 kr, 2. Skrivblock, A4 30 kr, mindre storlekarna 20 och 10 kr,
3. Kanna, röd finns i olika färger 20 kr}

Sedan hann vi inom Systrene Grene, också en butikskedja från Danmark som först dök upp i Malmö för bara några år sedan - glad jag blev som slapp vallfärda till Köpenhamn för att ta del av deras söta och billiga saker!
Jag blev jätteglad när jag fann vid utgången de "fruktpinnar" jag köpt i en supermarket i Danmark förra helgen som Adam fullkomligt älskade och han blev jätteledsen när det var slut. Nu har han 15 st till att tugga på! Jag gillar mitt Danmark.

Vi diskuterade just Köpenhamn vs. Stockholm igår. För oss skåningar, speciellt oss på västkusten så är ju Köpenhamn "vår" huvudstad. Det är närmre dit än till självaste Stockholm och det är faktiskt mer internationellt.

Jag och Veronica hann snacka inredning, tankar och allmän catch up och det var en otroligt trevlig dag och kväll. Vi ska ses snart igen. På vägen hem kom jag på världen mest vattentäta affärsidé. Jag är så smart! Så nu ska jag sätta igång och klura fram mer information och fakta om detta och så får vi se vad som sker nästa år!

Hoppas ni också hade en lika fin lördag!



Kram


Kommentarer
Postat av: Sandra C

Köpenhamn i våra hjärtan ;) Och med tanke på det var det alldeles för länge sedan jag var där.. Låter som du haft en mysig början på helgen med vin och shopping. Ibland måste man bara få lov att vara lite, det är de små sakerna som gör hela skillnaden :) Kram!

2010-10-24 @ 01:14:59
URL: http://ambivalenta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!