2010-09-27  12:19:06

Jag hjärta miljön

Tittut i stugan!



Har ni fått den nya telefonkatalogen? Förhoppningsvis INTE, då den är miljöförstörande, men ändå..
Men nu har de finurliga säljarna på Eniro gått och blivit lite paradoxala men ack så bra initiativ! De har lagt lite extra glöd och eftertanke i de nya katalogerna.

Varje stad/kommun har sin egen katalog med en lokal kändis på. På kändisen finns det en fin mask. Jag undrade genast vad som menades med detta när jag tittade i min mammas katalog (hon är inte så glad i det digitala än plus hennes internet i Torekov är lika med MISSLYCKAT försök) och såg inuti en uppmaning till lite bättre miljötänk!
Eniro uppmanar och inspirerar att man inte ska slänga den gamla katalogen utan göra snygga papier maché-masker av den. Vilken underbar idé! Jag visade glatt min mamma som genast ringde sin klassföreståndare (min mamma jobbar som elevassistent) och bad henne meddela barnens föräldrar att ta med sig sina gamla kataloger och ha en pysseldag! De var faktiskt riktigt snygga masker kändisarna hade på sig också, speciellt den där man gjort ögonfransar i form av de olika postkoderna.

Jag älskar miljövänliga pyssel som får en att återanvända och glädjas av vardagssaker. Barnens fantasi får ännu mer rum för utveckling. En liten fotnot är ju också att telefonkatalogernas papper är tydligen av en sådan pappersmassa att de passar utmärkt till papier mache och när man söker på telefonkatalog får man just upp tips och råd om att använda detta istället för tidningspapper.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!