2010-09-22  08:52:38

Vi testar igen..

Godmorgon vänner och bekanta!


Det blev inget bak igår. Tiden räckte inte till efter att jag lagat mat plus mitt huvud känns som om det ska explodera emellanåt. Men jag hoppas att jag kan få fixa det efter att Adam har sovit, eller under tiden.

Idag står städa på schemat, för jag ska iväg imorgon på morgonen. Jag och Adam ska hälsa på min lunginflammationssjuka mamma och krya på henne lite. Sedan ska jag hjälpa till att förbereda inför kusinträffen på lördag. Det var ca. 5 år sedan jag träffade alla mammas kusiner och nästkusiner. Eftersom mamma är yngst av alla så är många av mina nästkusiner ca. 10 år äldre och de har barn som är ca. 3-8 år gamla. Men nu finns där lite yngre sysslingar till Adam. Adam är nog t o m äldst bland de "nya". Det är endast släkt från min morfars sida och han hade 6 syskon, ingen är kvar i livet, morfar som var näst äldst var den som gick bort sist. Men alla syskon hade ca. 3 barn. Så mamma har väl 17 kusiner tror jag och så kusinbarn på det och kusinbarnbarn. Fest!

Jag räknar ner till då Adam ska börja sin inskolning på förskolan. Det är nu 12 dagar kvar och det känns fortfarande lika pirrigt och spännande! Jag ska äntligen få slippa slå en knut på mig själv. Hinna  vädra, dammsuga och dammtorka så min allergi inte förstör varje morgon för mig som det gör nu. Jag orkar inget mer. Jag har alltid varit den där irriterande morgonpigga personen men när jag vaknar på mornarna nu känns det som hela mitt huvud är fyllt med vatten och att jag fått utstå flera slag mot huvudet medan jag sov. Det är hemskt!

Nu ska vi starta dagen här hemma med att få i oss lite mat och kaffe.

Vi hörs senare!
Kram

Kommentarer
Postat av: V

usch det låter verkligen jobbigt med allergi.. =/ men kul med förskola!! Hur får du stor text förresten? :)

2010-09-22 @ 09:07:06
Postat av: Anonym

Hahaha ja vi stressa igenom typ så vi lyckades på en timme drygt =) Ja när man väl ska inreda ett hem lär man få slå läger där =) Kram

2010-09-22 @ 13:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!