2011-04-04  15:11:57

Mycket men roligt

Jag sitter och redigerar bilder just nu.

För att vara exakt så ändrar jag storlek och klipper till mindre bra bilder till det lite bättre. 300 stycken bilder klickade jag av i helgen. Allt från när min mamma diskar i ett gammal förklädde min mormor sytt till elvis-improvisationen på lördagskvällen.

Vad jag inte fick på bild var vårt husdjur under helgen.
Eller ja, det fanns ju tre hundar med i bilden hela tiden men nu snackar jag om vår lilla gäst vid övernattningsrummet.
Min mamma skulle ut och röka på fredagskvällen och när hon öppnar dörren skriker hon till och vi undrar vad som står på. "Där är en ödla där ute!" En ödla? Jag såg en bild på en varan framför mig. Hon måste ju ha sett fel.
Men nej, mycket riktigt satt där en "ödla" utanför dörren. Det var en salamander för att vara exakt. En vattensalamander. Underbart fin.
Vi trodde först det var något barn som kanske tappat bort sitt husdjur men ikke. De lever i vilt tillstånd lite här och var i Danmark.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Salamandrar har vi i Sverige oxå, fridlysta är dom tom! :)

2011-04-04 @ 19:38:54
URL: http://www.viperstouch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!