2011-02-09  19:56:28

Lektion nummer 2

Nu har jag tagit mig lite egentid.

Adam somnade för ett tag sedan. Han är inte riktigt hundra procent men tror det är lite av en fas som spritter kroppen. Han är besvärad och irriterad plus alldeles rosig om kinderna vilket förut indikterat att något ser, allt från att han växer, tänder eller så är han helt enkelt bara så förbannad på mig att han blir röd.

Jag sitter med min Grundkurs i Photoshop och läser på informationen om Lektion nr. 2. Tre sidor lång är presentationen/informationen. Vet inte hur många ord men hade man printat ut det hade det blivit mellan 6-8 beskrivande A4 tror jag.



Jag lär mig om markeringar. De olika formerna, lasso och hur man kan variera storlekarna med massa "avmarkeringar". Det blev genast mer busy i min hjärna än mjukstarten i lektion 1.
Det roliga är att jag sitter och får Aha-moment från när mitt ex Jim pillade i Photoshop för herrans massa år sedan (skulle tippa på 7-8 år sedan) och markerade och fixade bakgrunden samt färgerna på olika seriefigurers hår och kläder, sådär - i ett nafs. Jättekul faktiskt. Jag var så otroligt imponerad av hans "mad skills" men inser nu att det är ren basic i PS. Hahaha.. sorry Jim!

Energidryck - check!
Choklad - check!
Alldeles för lite ljus så jag måste kisa - dubbelcheck!
Måste verkligen fixa kontorsytan. Imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!