2011-01-31  15:33:22

Moder natur

I många år har jag varit intresserad av inredning.

Men bara för att jag gillar inredning så har jag inte alltid haft ett snyggt hem om ni förstår vad jag menar. Jag har alltid haft en försmak för pyssel, kreativitet och hemtrevlighet (är det ett ord, nu är det!). Min mamma har alltid möblerat om och köpt nya möbler efter hand. Målat om och spikat tusen ggr i samma vägg.. för vi går igenom faser i livet, man är inte samma person mer än några år i taget. Min stil har verkligen varierat och speciellt nu det senaste 3 åren då jag fått lov att inreda mina egna hem. Inte alltid så lyckat.
Först ut var mitt rum i en studentkorridor på 19kvm och då var jag inne i en Jolly Rogerperiod och allt var i dödskallar! Överallt.. det och orientaliskt, ni förstår kaoset? De två stilarna gillade inte varandra alls..
Sedan hade jag en liten etta på 40 kvm. Då blev det svart och mörkt men jag återgick till endast orientaliskt men också tema på mina "rum". I köket skulle det andas 50tals cafékänsla med turkost som accentfärg och i badrummet skulle mina dödskalla få bo. Usch där med!
Sedan flyttade jag ihop med Micke på 118 kvm, en gigantisk fyra och som var i ett underbart ursprungsskick. En riktigt sekelskiftslägenhet med urgammalt trägolv lägenheten igenom, nyrenoverat kök och badrum samt cphögt i tak! Där hann jag aldrig köpa in det jag ville då ja.. det är så invecklat. Men vårt hem var aldrig hemtrevligt. Bara hans och mitt i en salig blandning.

Men nu, nu jäklar! Ni känner av min inredningsfrustration?! Denna gången ska jag budgetera, tänka efter, tänka efter en gång till, göra önskelistor, redigera önskelistorna, köpa det jag verkligen vill ha och sälja mitt gamla skit!
Men min stilkänsla har varierat nu det senaste 6 månaderna. Först snöade jag in på 60-70tals retro men känner att jag inte är retro ut i fingerspetarna. Jag kan inte möblera snyggt i den stilen.. det blir så klumpigt.
Jag överlåter det till Karin, som förövrigt har det skitsnyggt i sitt hem, fastän det inte finns många pinaler än.

Jag ska ha naturmaterial, skandinaviskt och industrialistiskt. Då kan jag nog få det som jag vill.


Kollage från Village.


Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Retro är riktigt snyggt, men det är verkligen svårmöblerat! Gillar tankarna att verkligen bara köpa det du vill ha, tänka om och redigera! Då brukar det bli bra! :) Ska bli kul att se vad du åstadkommer, tror det blir kanon!

2011-01-31 @ 17:20:33
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Ylva

haha, jag har också gått igenom olika faser! Nu tror jag att jag har hittat min stil faktiskt. Det tog 15 år: )

2011-03-01 @ 22:06:50
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!