2011-01-06  21:24:57

Nybörjarstilleben

Godkväll mina godingar!

Idag har vi hållt "aftonledigt" i vårt lilla hushåll. Det var planerat snölekar och kanske pulkasökning (har fortfarande inte hittat en pulka än!!) men pga min påtagliga frossa och det väldigt knepiga snövädret så lät vi bli. Jag började gå igenom saker i Adams rum som fortfarande står i kartonger, i väntan på en bokhylla av något slag att få bo på. Jag började också leka med tanken av att istället för två stringhyllor ha en stringhylla och en tallrikshylla där man då sätter böcker och annat smått och gott och sparar den andra stringhyllan till köket.

Ohja, det löser sig nog. Först ska vi slipa ner tapeten, spackla, måla om och sedan möblera. Köksbordet och köksstolarna ska också under tiden försöka hinnas med, då Adams rum är tillgängligt att ställa in dem i under tiden de behöver torka (jag kan låsa rummen).

Jag tog bilder på mina julklappar.
Jag fick en vattenkokare, en kaffekokare och en brödrost av mina föräldrar, i svart. Men när jag tog hem dem så upptäckte jag att det skulle se alldeles tokigt ut med min vita matberedare. Men till min lycka fanns setet i vitt också PLUS att om man la till 300kr så fick man en micro och en dammsugare på köpet! Halleluja! Så nu har jag alla köksredskap i vitt och silver.




Visst är brödrosten alldeles underbart söt?! Det liknar en radio.
Perfekt då jag inte använder brödrosten så ofta men orkar inte plocka undan den varje gång.
Den är minst lika fin ovanpå micron - alla tider!
Setet är köpt på NetonNet.


Här är min söta matberedare, ej en fancy Kitchen Aid men minst lika användbar!

Jag försökte få lite fina stilleben, med hjälp av min mobilkamera - jag har ingen bra kamera! Tråkigt nog.


Min kära Kockumsmugg som jag har i tre olika storlekar. Den avlånga brickan är köpt på loppis.
Sockerströaren är från Lagerhaus och den främre glasburken är ifrån Granit.


Den röda tekannan utan lock har min mamma stulit till mig, från var låter vi vara hemligt.
Underlägget är ifrån Lagerhaus.


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Stilrent och snyggt. Jag behöver lite nytt i köket, men väntar på att jag får min nya lägenhet i februari.

2011-01-07 @ 17:35:01
URL: http://svorskan.se
Postat av: Svorskan

Sv: Officiellt får jag nyckel till nya lägenhet den 1.februari, men antagligen innan. Jag har kvar min gamla tills 1.mars, så det är inte bråttom med flytten oavsett. // Hahaha! Inte dåligt att klocka kyssen, oavsett vilken tid det tog.

2011-01-07 @ 21:09:08
URL: http://svorskan.se
Postat av: Ylva

om hon ser ngn mer kan hon ju få sno en till mig med, hel underbar! :)

2011-01-10 @ 12:33:50
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!