2011-01-28  12:24:43

Stuvade makaroner och falukorv

Har ni såna dagar ni känner ni har kontroll?

Idag känns det riktigt bra! Det känns som att livet bara flyter på, precis som JAG vill. Klart inkluderat med en överraskningsmån som bara förgyller lite extra! Igår fick jag besök av en gammal vän och vi snackade och drack kaffe i flera timmar.
Idag kommer Adams pappa ner så jag vet Adam kommer att få en underbar helg och jag får lite filmsällskap. Mina föräldrar bestämde sig för att passa honom nästa helg så jag vet ungefär vad jag behöver planera in under veckan som kommer. Jag har fått ett preliminärt besked om distanskursen i Photoshop och känner att jag är ett steg närmre mot min nya dröm - att bli Grafisk Designer.
Imorgon hade vi tänk göra vår första "familjeutflykt" en av många, hoppas jag! Vi siktar mot äventyrsbad men jag får tänka över hur det egentligen står till med Adams mage samt de nya skrapsåren i ansiktet. Annars har vi en hederlig backup i Tropikariet här i stan.
Jag har fått kontakt med en trevlig pojke, det är väl alltid välkomnat? Läs nu inte in för mycket gott folk!!

Jag kan bra säga: Awesome!

Bild på Adams skador kommer senare, just nu ska jag bara.. just det, sitta på mitt arsle och dricka kaffe!

Kommentarer
Postat av: Sandra C

Ooo, jag vill också gå en distanskurs i photoshop, tell me more! Har precis, alltså idag för en halvtimme sedan, beställt en systemkamera. Har velat ha en sååå länge och bara väntat och väntat utan att köpa men nu slog jag slag i saken! Så nu ska här plåtas och fixas! Det gäller att ta tag i saker och inte bara gå runt och tänka att man "skulle vilja".. :)

2011-01-28 @ 15:31:18
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Veronica

mm ett av mina nya drömyrken jag skulle valt om ej jag jobbat med detta! Hur najs som helst! Men de är en tuff marknad har jag hört. Men du är ju hur konstnärlig som helst så de ska nog inte vara några problem :) hörrööö vad hände med ekonom då?? Du som blivit så ekonomisk och duktig? :)

2011-01-28 @ 18:52:23
Postat av: Veronica

ser fram emot hall inspiration!!!! i need it!

2011-01-28 @ 18:53:12
Postat av: Sandra C

Re: Jag jobbar på Kappahl i Malmö. Just nu har jag tjänsteledigt för att plugga så då passar jag på att jobba extra när jag kan. Bra sätt att dryga ut studiebidrag/lån :)

2011-01-28 @ 19:59:01
URL: http://ambivalenta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!