2011-06-22  22:03:31

Cirkus

Prima Ballerina?

Ikväll bjöd mina föräldrar (på distans, då de befinner sig i Salzburg just nu) mig och Adam på cirkusen som är i stan. Det var riktigt längeseda jag var på cirkus och Adam har givetvis aldrig varit på någon.
Jag tvekade en aning när jag såg att föreställningen började kl. 19 men sedan kom jag på att han inte somnar förrän 20.00-20.30 numera. Så jag åkte till Citygross och beställde en biljett (Adam fick gå gratis).

Taggad som tusen och med fjärilar i magen satte vi oss på cykeln och åkte bort till cirkusen. Adam hade stora ögon när vi svängde förbi alla husvagnar och lastbilar. Det var lite tunt med folk men det är ju trots allt bara onsdag och många börjar ju inte semestern förrän nästa vecka.
Vi väntade.
Sedan var det insläpp!! Vi fick en bänkplats. Men det var ett litet tält så man såg bra ändå.
Adam satt så fint till en början med och dansade med när de spelade Danza Kuduro.
När allt sedan satte igång så tog det fart i sonen också. Han sprang överallt och vägrade sitta still eller ens titta på föreställningen. Inte ens när fyra söta små ponnier gjorde entré brydde han sig. En dam frågade om hon fick bjuda på lite salta pinnar så att jag kunde få sitta still en stund. Adam åt en halv sedan slängde han resten i gräset och satte av igen. Ett flertal gånger försökte han ta sig ut i manegen så jag fick ta honom i nackskinnet.
Svetten lackade på oss båda och till slut så kom Grande Finale. Jag började att nysa!
Sedan började det svida i näsan, det spred sig snabbt till ögonen och så började jag pipa vid varje inandning.
ALLERGICHOCK!
Paniken började sprida men tre sekunder efter att jag började titta efter våra saker så ropar de ut "Nu tar vi en liten paus och fortsätter snart igen.."

Ut fort som fan och andas frisk luft!
Hjälpte inte ett dugg.
Så det var bara att cykla hem igen.
160 kr för att Adam skulle leka djävul i ett stort tält? Aldrig igen.
Eller det blir aldrig igen, för min del, jag klarar tydligen inte den miljön och det är lite tragiskt. Jag kommer aldrig kunna ta mina barn till cirkus. Får man börja gråta nu?

Nej, jag borde skratta.
Vilken cirkus! Bokstavligen.

Kommentarer
Postat av: isa

Men fy vad jobbigt gumman!!!!!!! Tur att allt slutade bra!!! Va läskigt.. Hoppas att du får en fin midsommar. kram

2011-06-23 @ 08:33:09
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!