2011-03-14  19:23:35

Min lilla Paddington

Adam suger åt sig allt han kan!

Min lilla bubbe är så stor.
Jag minns att My frågade under klassfesten om det är så underbart som folk säger att skaffa barn och jag vet jag blev helt paff när jag hörde frågan och vad skulle man svara? Det skulle betyda att jag skulle summera plusset på stickan, oron för missfall, alla graviditetskrämpor, se magen växa, känna bebisen, innan förlossning, förlossning, kärleken vid första ögonkastet, efter förlossningen, min förlossningsdeprission, bebismånaderna, 1år, första steget, trotsen, tänder, första skrapsåren och nu snart 2år till en muntlig beskrivning som en icke-förälder skulle förstå.
Hahaha.. förstår du mitt paffa uttryck och svamliga svar nu, My? Vet inte ens om du märkte det men..

Min bästa förklaring är att du vet nykärleken man kan känna. Som bubblar inom en. Som gör att man inte behöver äta eller sova. Den känslan multiplicerad total stolthet och beundran för den lilla människan du ska ta hand om. Det är de det handlar om!
Och det bästa är kärleken i blicken som du får tillbaka. Den totala idolisering och kärlek man får från sitt barn.
Det är den man ska vara rädd om och inte missbruka.

Men vad jag ville komma till var att just nu stod Adam vid mig och jag såg hans lilla hand vinka sådär sött. Jaja, tänkte jag och vinkade tillbaka och då lämnade han min sida och då ser jag att han plockat upp min CD-väska som ser ut som en portfölj och håller den i sin andra hand.
Han skulle minsann ut och resa.
Eller vad jag tror, göra som alla andra i sin närhet.
Jag lämnar honom på dagis.
Mamma och pappa lämnar efter de varit här (och de har alltid resväskor med sig).
Och när pappa Micke lämnar.

Han förstår och nu gör han en lek av det. Att nu lämnar HAN mig och inte tvärtom. Men han kommer tillbaka.
Då blir jag glad. Då blir jag så stolt och så chockad. Han slutar aldrig att förvåna mig, min lille kille.


Paddington Bear, en bok jag läser lite då och då för Adam.
Min och min mammas favoritsaga.


Kommentarer
Postat av: gudmor

MIN MED! jag äääälskar paddington !

2011-03-18 @ 10:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!