2011-03-02  10:10:50

Ny familjemedlem

En hemlös stackare fick sig ett nytt hem.

Jag försöker göra mig av gamla saker som jag inte behöver längre, om det så är en möbel eller ett köksredskap. Det känns jättedumt ibland men saker jag samlat på mig under åren har jag redan haft glädje av och nu när jag vill ha en skarp och lättolkad stil i mitt hem så vill jag inte ha massa krims krams liggande runt.
Så jag har nu skapat hela 9 st. loppislådor som jag ska försöka få sålt till senvåren/sommaren!

Men jag saknar ju fortfaranden lite till mitt hem och att köpa nytt varje månad är uteslutet med min ansträngda ekonomi. Jag måste prioritera och budgetera, som jag nämnt tidigare. Hittills går det 250% över förväntan!

Men jag hittade en sötsak i vårt soprum. Åh, vad jag älskar soprum med plats för grovsopor! Återvinning!



Ursäkta den dåliga bildkvalité men bilden är tagen via min mobilkamera och skickades till min mamma med texten "får jag behålla den?!". Senare den dagen gick vi och hämtade den.
Supersöt är den och den går faktiskt i liknande blå färg som mina pinnstolar i köket men denna soffan ska få bo på min balkong! Där ska den få uppleva solnedgångar, barnklättring, tidiga kaffestunder och saftmys! Givetvis ska den få en makeover först. Jag hade tänkt låta den bli vit eller svart med grå fårskinn på sitsen.


Ps. Jag hade tagit söta små "välkommen till Almkvist - Hansson"-bilder på soffan i dess nya hemmiljö men jag kan inte under några omständigheter få in bilder från mina föräldrars kamera till min stationära, har inte det nödvändiga sladdarna. Tråkigt!


Kommentarer
Postat av: Sandra C

My oh my vilken söt! Verkligen ett fynd!

2011-03-02 @ 21:19:50
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Sandra C

My oh my vilken söt! Verkligen ett fynd!

2011-03-02 @ 21:19:50
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Åååh så CHARMIG soffa!! AKTA så jag inte kommer och snor den!! ;))



/Mali Inspiration & desig

2011-03-02 @ 21:38:56
Postat av: Dessi - Home and desire

Den var verkligen söt! :D

2011-03-02 @ 21:41:40
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: isa

vilket fynd gumman!!!

2011-03-03 @ 11:30:58
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: elena

Den där får mer än gärna flytta hem till mig också!

Kom soffa soffa lilla, komsi till mamma! :D

Skit fin :D



Judith och Adam kanske kan flytta ihop under tonåren och utsätta varandra för trots och vredesutbrott, det vore väl något?

2011-03-03 @ 22:38:38
URL: http://elenacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!