2011-03-01  22:00:05

Polisen

Fy vad jag är skakis..

Jag ringde precis polisen.
Jag misstänker misshandel på och från någon av mina grannar. Det är jättehemskt!

När jag skulle natta Adam så fick jag för andra gången sedan jag flyttade in 1/12 2010 höra hur en kvinna grät hysteriskt, hulkande och skräkslaget. Vi ligger i mitt sovrum båda gångerna, ungefär vid detta klockslaget. Första gången höll det på länge, eller det kändes som det och avslutade med en hög mansröst.
Jag berättade om det för min pappa.
Idag fick jag ont i magen när jag hörde det igen och nattade Adam färdigt och ringde sedan Polisen.
Jag kanske har jättefel. Jag kanske "väcker" mina grannar på ovanvåningen med ett sent polisbesök men mina intentions är goda! Hoppas de ber om ursäkt för att de störde åt mig också om det inte är något.
Men på ett skruvat sätt så skulle jag nästan vilja ha rätt, så att svinet får polisen på sig!
För det KAN inte vara en högljud TV. Isf skruvade det upp skithögt precis vid en gråtattack och sedan ner igen när den var slut, orimligt. Och jag hör INGET när jag nattar Adam mellan 19-20.30 i vanliga fall. Inte heller när jag själv somnar mellan Adams nattning och midnatt.
Jag försöker mest legitimera min egen ringning på något sätt. 

Jag har alltid vågat stå för mina åsikter och stått upp för andra.
Jag älskar ordet civil kurage och jag har sagt till både alfahanar och småbarn på stan när någon gjort fel. Får jag en smäll en dag så får det vara så! Jag är inte den som sätter på skygglapparna och går förbi.
Inte heller när den där söta farbror trillade i ett köpcentrum i Malmö. Ingen hjälpte till så jag fick springa fram, då jag inte var närmst och hjälpa den stackars farbrorn.

Kommentarer
Postat av: My

Bra gjort Frida =) Skriv sen hur de gått. Tror om så fallet är att hon blir misshandlad att hon en dag kommer tacka dig.

2011-03-01 @ 23:01:10
Postat av: Sandra C

Helt rätt Frida! Jag menar, hellre att man gjort något och så visar det sig vara helt oskyldigt än tvärtom - man hör att något ännu allvarligare hänt och förbannar sig själv för att man inte gjorde något när man kunde.

2011-03-01 @ 23:03:48
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Lilla Lilla Kusinen

Gud vilken cooool kusin jag har alltså! Allt för få vågar säga emot när något går fel till! Borde finnas fler som du i vårt samhälle!

2011-03-01 @ 23:30:04
URL: http://coociidog.webblogg.se/
Postat av: Lotten

Heelt rätt! Bra jobbat!

2011-03-02 @ 09:41:36
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Johanna.B

Hjälp, jätteläskigt ju. Tycker du gjorde helt rätt. Har du hört nåt mer än? Hoppas det gick bra till slut iaf!



Kram

/Johanna

2011-03-02 @ 09:42:52
URL: http://johannab.se
Postat av: isa

Gud av obehagligt helt rätt av dig!!! Kram

2011-03-03 @ 11:31:52
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!