2011-05-01  21:03:20

Potta

Om ni undrar vad det förra inlägget handlade om.

Det går fort fram här hemma!
Först det första så kissade Adam i pottan idag!! Heja heja!
Sedan försökte han blogga om det också, via min mobil. Det blev bara ett P.
Kan det stå för Potta kanske? Hehe.

Nej, men han råkade bara komma åt min mobil när jag ringde mina närmsta och berättade om Adams kisseri.
Jag är nog en väldigt pinsam mamma. Men det får han tåla. Brås han på min sida av släkten så är mycket av vår humor på ens egen bekostnad och aldrig andras.
Men jag är otroligt glad att Adam gjorde som han blev tillsagd.
Han sprang utan blöja en stund, sedan blev det mycket fokus på familjejuvelerna så jag drog snabbt fram hans nya potta som är formad som en motorcykel, skitsöt! Den har alltså ett litet styre man kan hålla i och påklistrade lampor och blinkers. Så jag bad honom sätta sig där och det gjorde han. Sedan gjorde jag "ksssssss"-ljudet för att förklara vad man skulle göra. Adam hängde på och härmade mig men vad jag inte förstod förrän han reste sig upp och var på väg att hälla ut innehållet på golvet var att han varit duktig och kissat i pottan!
Jag började genast skratta och hurra och Adam blev helt hög av min glädje. Jag tror han sprang runt och gapskrek och skrattade i 45 min efteråt.
Jag hann iaf ringa hans pappa, hans gudmor, min tjejkompis och hans mormor och morfar. Alla mäktigt stolta!
Men jag tänkte inte sätta igång med någon potträning ännu, jag tar det lite som det kommer. Som idag.

Imorgon är det arbetsintervju som gäller. Håll tummarna.
Jag vill jättegärna jobba där. Kl. 10 ska jag infinna mig på huvudkontoret i Malmö. Spännande!
Nu blir det ett varmt bad och att lägga fram allt inför imorgon.

Kommentarer
Postat av: Madde

Stor kille:)



Vad är det för arbete du ska intervjuas för?

2011-05-02 @ 01:00:00
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!