2012-04-05  17:21:40

Lite tid över

Hejsan alla små påskkyllingar!

Jag har varit totalt lost i allt som ska göras om vardagarna att jag knappt haft tid att blogga. Efter att jag kom hem från Salzburg förra onsdagen så har det gått i ett. Jag har jobbat till 16:00 varje dag och helgen spenderades att mysa med Adam då jag varit borta från honom. Jag har inte ens hunnit ladda in bilderna från min resa. Dock har jag hunnit dricka upp mina tre vinflaskor jag köpte där.
Ja, man prioriterar väl..

Så jag kör en mini-resumé, för att inte dra igång värsta maraton-inlägget.

#1
Jag fullkomligt älskar folk på flygplatser. Folk är organiserade, extroverta, snabba och noggranna. Ni som läser min blogg vet hur arg jag blev en dag på Netto.  Här är det helt tvärtom!
Jag verkligen njöt av att slippa klumpiga egoister.
Ett utmärkt och underbart exempel är när vi skulle boarda från Salzburg till Kastrup och de ska läsa våra boardingkort som har en liten streckkod på ena sidan. Kön bildas, en lång kö. Två boarding-stationer öppnas.. (Hua! Tänker jag först). Kön delas och boardingen börjas. Jag är väl kanske 10e personen i ena kön.
Boardingpassen ska visas och scannas. Folk automatiskt, vi snackar max den fjärde personen i vardera kö fattade galoppen direkt med att snabbast och enklast (för båda parter) möjliga boarding är att vända streckkoden mot maskinen och tydligt ge den till flygplatspersonalen. Kön bara försvann!
Och vad som var ännu bättre var att vi kunde flyga 20 min tidigare pga.. just det(!).. en snabb boarding!

#2
I Salzburg fick jag gå på Zoo, promenera på stan, besöka Europark, drick öl på irländsk krog, besöka ett uråldrigt apotek och umgås med min fantastiska lillebror. Jag har många bilder att visa er och eftersom jag blev barnledig denna långhelg så ska jag försöka ladda in dem! Jag fyndade också lite.
Jag ångrar dock att jag inte slog till och köpte sex stycken färgglada Melitta-kopp-kopior (vilket ord!).

#3
Har ni inte sett den nya tv-serien Alcatraz tycker jag ni ska göra det bums! Skaparna av Lost nya barn. Jag var och är inget fan av Lost men gillar ändå manus-scriptet. Att köra på ganska länge och fortfarande överraska publiken och på något sätt knyta ihop folks förflutna i ett spännande sätt. Såhär är det i den nya serien också.
Det sägs att fångarna från Alcatraz 1963 mystiskt försvann men kommer nu, en och en, tillbaka till vår tid. Varje avsnitt skildrar en fånges öde, fängelsestraff och historia men alla verkar bundna till varandra i en lång rad av mysterier och intriger. Helt klart sevärd och vi återser en medlem från Lost-gänget också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!