2012-02-20  10:03:45

Sega mornar

Godmorgon!

Det blev en tidig med seg morgon för mig och junior.
Eftersom jag inte fick tag på jobbet igår. Det ska vara det positiva med ett jobb som har öppet dygnet runt, man kan ringa in och sjuka sig direkt när man blir sjuk istället för att vänta tills växeln öppnar kl. 8 på dagarna men nu blev det inte riktigt så.
Jag fick pallrade mig upp 6.30 och slänga mig på telefonen och kraxade med min morgonröst att Adam var sjuk. Jag fick svaret "är du också sjuk?". Nej, jag vara låter såhär på mornarna.
Förskolan fick också sin skärda del av min morgonstämma.

Vad har ni förresten för relation till er chef och/eller förskola? Både min chef (okej, nu är det min chefs fru jag pratade med, som också är restaurangchef i grund och botten men agerar mer som en assistent med chefsansvar). Båda samtalen slutade med kommentaren "pussa Adam från oss och krya på honom..". För mig betyder såna små saker mycket. Det känns bra i själen på något sätt. Jag tar i alla fall inte för givet att alla ska gilla min unge. Det är ju inte ens så att jag själv gillar honom varje dag.

Men eftersom vi ändå vaknade halv sju, med och utan feber så tänkte jag köra på stort.
Det fick bli plätt-frukost!

I bakgrunden syns min underbart kurviga Starbucks-mugg från självaste Staterna,
en julklapp från min lillebror med tjej.

 

När ett recept säger "ca. 30 st" i beskrivningen kan jag ibland bli helt manisk och ska försöka slå receptboken i antal! Är det bara jag som gör så? Eller jag blir i alla fall mäktigt besviken när man får färre. Som om jag planerat att äta just 30 stycken plättar? Skulle inte tro det.

 

 

 

Fotnot: Det blev 35 st plättar. Jag vann!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!