2012-02-18  12:17:34

Smärtstillande

Hujeda mig!

Det blev ju en del tjoffande i förrgår.
Jag mötte en gammal arbetskamrat i parkeringshuset och med hennes blick som sa "hö hö, du vet inte vad du väntar dig för slags tortyr" i ryggen gick jag med raska steg mot avdelningen.

Smärtan låg väl på en 4,5a. Mer obehag och medvetenheten att man faktiskt har känsel i sin livmodertapp som på sin fingertopp som slog en med förvånan. Det tog 1-2 minuter och sedan hade jag ett ankare inuti mig. Som den pirat jag är!


Väl hemma så tipsade hon om ibumetin ett par dagar då mitt moderskepp (where all my babies comes from!) och ankaret ska bekanta sig. En hyfsat blodig strid.
Men jag hade bara panodil hemma. Vilket skämt! Det jag försökte trycka i mig så många mitt samvete förmådde mig men det kändes ingen skillnad. Mitt invärtes-inbördeskrig fortsatte i full styrka.
På jobb dagen efter bjöd chefen på Ipren mjuuukaaa kaaapslaaar men inte hjälpte dem heller. Jag gick och ojade mig hela dagen tyckte jag (och mina arbetskamrater). Så innan jag åkte hem sprang jag inom apoteket och frågade första bästa vitrock vad jag skulle ta mig till? Hon körde en förpackning i handen och sa "har du inte en känslig mage ska du definitvt testa dessa". Tack, fröken Vitrock!

Jag <3 Voltaren!

Detta är verkligen räddare in nöden! Jag känner inget när jag tagit dessa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!