2013-04-10  22:06:06

God kväller..

Godkväll alla godingar!
 
 
Jag har haft en bra knepig dag.
Jag vaknade utvilad och pigg, under arbetsdagen började jag mår riktigt dåligt men nu mår jag fint igen!
Hörde jag någon säga allergi?!
Så jag pallrade mig illa kvickt till närmsta apotek och köpte antihistamin och nässpray. Let's kick this mofos ass!
 
Igår var en vägningsdag för mig. Två veckor av pulver (plus fusket) ledde till endast 0,5 minus på vågen. Men jag ligger ändå på 3,5 kg minus totalt. Har 2 kg kvar och tre veckor till att ta av.
Just nu väntar jag som en hök på brev från Simrishamn för datum för besök nr. 2 (vilket blir i slutet av april, början av maj). Därefter kan jag kanske planera in ett operationsdatum och ge klara besked till förskola och jobb. Alla är otroligt tålmodiga i min lilla förvirring. Vill helst ha så stor framförhållning som det bara går.
 
Det blev en tripp till stadens köpcentrum idag. 
När vi skulle ta bilen hem fick Adam en energikick och då kan det se ut såhär:
 
"Mamma, titta här är en bild på mig!" Och så la han sig ovanpå markeringen.
 
 
Vi måste ju provligga barnvagnen också.

Kommentarer
Postat av: Erica

hehe, tack för inlägget i min blogg :) snart under 90, ja & det känns sjukt. vet inte ens när det senast hände :)

angående lokan så tycker jag också det är sjukt, men det smakar verkligen exakt som chokladmilkshake! min kompis köpte med jordgubbssmaken & jag lovar att den smakar exakt som jordgubbsglass!!! jag älskar dom!! och plus i kanten för 0 kalorier ;) hihi! bamsekram!!

Svar: Tack själv för inlägget här :)Ska köpa båda imorgon!

Kram
Frida Hansson

2013-04-10 @ 22:43:21
URL: http://mywarwithme.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj, lilla söta Adam. Mormor saknar dig väldigt mycket. Jag har inte mått så bra de sista veckorna men jag kommer igen. Frida, söta dotter, jag kommenterar inte för jag bra vet att du fixar detta. Vi är där när det blir för jobbigt.

Svar: Åh, mamma! Så glad jag blir att du läser!! Jag vet att ni mått riktigt dåligt. Så trist.. Men hoppas att vårvädret spricker upp allt mer ju friskare ni känner er. Adam saknar er också väldigt mycket och frågar efter er varje dag.Tack! Jag älskar Er!! <3
Frida Hansson

2013-04-11 @ 21:33:31
Postat av: Kardemumma

Å hoppas du får datum snaaart. jag vet hur det är att gå och vänta och inte kunna planera nått.
visst är barn påhittiga. det där hade min son också kunnat komma på ;)
kram

Svar: Ja, på något sätt hade det släppt lite med ett datum i hand..Då kan jag också anpassa min ekonomiska situation med mer info om när mediciner förmodligen behövs hämtas ut, när jag ska sluta flyta (för jag bunkrade på mig i början och försöker ransonera, har tre olika påssorter med olika kcalinnehåll) ect. hihi.. Usch, jag är kass på att ha kontroll men gillar att planera och strukturera.
Frida Hansson

2013-04-12 @ 11:57:56
URL: http://gastricbypassme.blogspot.se
Postat av: Caroline

Jättebra kämpat! Resten kommer gå fint. Det är klart du kommer gå ner 2 kg på tre veckor.

Väldigt fina bilder. Gulligt!

Svar: Jag hoppas! Nu kommer mensen och jag känner hur svullen jag är :( så förväntar mig ingen viktminskning denna vecka men desto mer veckan därpå!
Frida Hansson

2013-04-13 @ 07:48:16
URL: http://nuvanderdet.wordpress.com
Postat av: Kardemumma

En bra sak ang ekonomi när det kommer till gbp är att man snabbt kommer upp i högkostnadskort ^^
sen kan man gå till doktorn i godan ro ett helt år framöver :P
kramar

Svar: Ja, det hoppas jag verkligen. Min ekonomi är i botten just nu :(
Frida Hansson

2013-04-14 @ 09:46:33
URL: http://gastricbypassme.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!