2013-06-10  18:58:00

Alldeles för länge sedan!

Jag har saknat er, alla mina små kycklingar!
 
Senast jag skrev hade jag 20 dagar kvar till operation men idag har det ju gått nästan gått 20 dagar efter operation! Vad hände?!
 
Jag har faktiskt inte slagit igång min dator sedan operationen. De första dagarna kunde jag knappt sitta en längre period. Sedan så lägger man mycket energi på alla måltider som ska ner. Sedan är man trött och sliten.
Men operationen gick bra! Imorgon tänkte jag skriva hur dagen var.
 
Just nu ser mina dagar ut såhär:
8:00 - Frukost (1,5-2 dl filmjölk med frukt eller 1,5 dl havregrynsgröt med sylt)
9:00 - Dricka 1,5-2 dl (brukar bli mjölk med Cankao, sockerfritt kakaopulver)
10:00 - Mellanmål (så proteinrikt som möjligt, helst 1/2 banan, 1,5 tsk jordnötssmör och 1 dl kvarg)
11:00 - Dricka 1,5-2 dl (brukar bli vatten, då jag promenerar mellan 10 och 11)
12:00 - Lunch (ex. 2 små potatisar en halv liten kycklingfilé och 1 msk crème fraishe)
13:00 - Dricka 1,5-2 dl (gärna någon juice spädd med vatten, annars blir det för sött)
14:00 - Mellanmål (knäckebröd med proteinrikt pålägg)
15:00 - Dricka 1,5-2 dl (vatten eller mjölk)
16:00 - Mellanmål (brukar dock bli kaffe med mjölk)
17:00 - Dricka 1,5-2 dl (vatten eller mjölk)
18:00 - Middag (samma som lunchen)
19:00 - Dricka 1,5-2 dl (juice igen)
20:00 - Mellanmål (1,5 dl kvarg med frukt)
21:00 - Dricka 1,5-2 dl (kaffe eller mjölk med Cankao)
 
Jag blir bara trött av att titta på mitt dagliga schema! Det är inte lätt att hålla då man inte ofta känner sig hungrig eller törstig. Jag måste sätta mina mobil på larm för att inte glömma.
Idag testade jag tex att äta ägg till frukost. Halva gick ner sedan var jag äckligt mätt fram till lunch. Det var den förmiddagen liksom!
 
Vi får se vad det blir av detta!
 
 

Kommentarer
Postat av: min gastric bypass

heja dig :)

2013-06-11 @ 11:55:58
URL: http://mystorygastricbypass.blogg.se/
Postat av: min gastric bypass

nu får du ju komma igång med bloggandet! :)

2013-09-11 @ 12:53:19
URL: http://mystorygastricbypass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!