2013-03-26  20:49:00

Nervös

HEJ ALLA SÖTA!
 
Jag har nu försökt skriva detta inlägget om och om igen. Men det slutar med att jag raderar och sätter mig och stirrar ut genom fönstret. Hur ska man få ner ens innersta, innerliga drömmar om att inte bli dömd. Att bli läst som en öppen bok och förstådd i ett ämne, i en sak som inte är så självklar för många..
Här snackar jag i skägget men jag måste klargöra det innan jag gör min bekännelse.

Jag har vid tidigare tillfälle undvikit bloggen och kommit tillbaka med lite omotiverade försök till att förklara hur jag mår och känner. Jag har mått rent ut sagt skit. Jag har varit genom så mycket emotionellt de senaste 3 åren att jag inte riktigt vet ut eller in.. Det har öppnat många fönster och dörrar men också satt sina spår.
Jag har en underbar son och familj. Jag har fint kontakt med mina vänner. Jag har ett jobb som jag uppskattar och uppskattar mig tillbaka. Jag har en härlig lägenhet med stor potential att bli bättre..
Jag känt att jag har en sak att räta ut för att känna mig komplett. Det är min vikt.

Så jag tog tag i det.
Januari månad skickade jag in min egenremiss för en Gastric Bypass operation.
Nu i mars vad jag på en förundersökning (en gruppträff och individuell undersökning av kirurg) och blev godkänd.
Om 8-10 veckor kommer jag genom gå denna lilla operation men stora förändring.
 

Allt jag önskar nu är att jag har stöd i folk runt omkring.
Jag svarar gärna på frågor om ni har några.. Jag vet mycket, men inte allt, om detta ingrepp.


Puss

Kommentarer
Postat av: Jonaz

<3

Svar: Det värmer min vän!
Frida Hansson

2013-03-26 @ 21:15:38
URL: http://gastricbypassjonaz.blogg.se/
Postat av: Michaela

You go girl :)

Svar: Hell yeah!!
Frida Hansson

2013-03-26 @ 21:42:07
URL: http://michaelasgbpresa.wordpress.com
Postat av: Nettan

Det kommer att gå jättebra, glad för din skull! Kör hårt! <3

Svar: Tack snälla du!! Det ska jag verkligen! <3
Frida Hansson

2013-03-26 @ 21:54:37
Postat av: My

Inget att skämmas över. Grattis för du fick möjligheten. Kommer gå kanon. Och förhoppningsvis är detta utvägen till att må bra med dig själv. :) kram på dig

Svar: Tack. Men man hade ju hellre velat vara den där hurtbullen som bara vaknar en morgon ändrar allt och går ner 40-50 kg själv. Utan kirurgisk ingrepp. Det har varit sorgen i den saken som gjort att jag tvekat. Jag har velat göra det själv. Men nu får det räcka.. Jag orkar inte gå runt och tänka på mat 24/7 och ha ett normalt liv.
Frida Hansson

2013-03-26 @ 21:55:14
URL: http://lopplopp.blogg.se
Postat av: Bella

Du vet, att oavsett hur du ser ut, kommer du alltid vara vacker.
Men jag känner få människor som jobbar så mkt med sig själv som du gjort, och det är dig väl unnat att också du ska få rätt på din självkänsla. Jag har ju också varit där...
Jag svarar gärna på frågor :) Du kommer att glänsa, men det har du alltid gjort i mina ögon :*

Svar: Det är så mysigt att höra denna peppning. Alla mina vänner är fan bäst!Ja, jag har bara känt att jag tänkt på alla andra utom mig själv. Jag tappade mig själv för många år sedan och har äntligen börjat hitta ut.

Jag kommer säkert ställa frågor efter open ;) Har du jour då? :P

Puss
Frida Hansson

2013-03-27 @ 08:55:26
URL: http://skeksis.blogg.se
Postat av: Anna (kusinen)

Klart du har stöd :)

Svar: Tack, det är faktiskt inte så självklart som man kan tro. Mycket i okunskapen om hur ingreppet går till osv. Kram kusinen!
Frida Hansson

2013-03-27 @ 09:24:26
Postat av: Dexel

jag har alltid gillat dig för din personlighet och dina fina ögon, tycker att om du vill trivas bättre med dig själv så är det ditt val och varför ska andra dömma dig för det?

Alla gör sig fina på ett eller annat sätt, vissa använder smink, vissa har på sig coola glasögon, och andra tar till kniven. Alla sätt är att ändra på sin fysiska bild av sig själv, och hur andra ser en. Jag ser dock ingen skillnad på hur man gör det, har fler vänner än jag kan räkna på händerna som har tagit till kniven och dom är fortfarande samma person efter som före. Lycka till!

Svar: Tack. Mina ögon har varit mitt trademark i många år. De kommer ju inte förändras ;D Andra dömer en pga okunskap och när man är i en sårbar situation vill man inte ha mer skit än den man får från sig själv. Folk är så orättvisa ibland.
Men mina vänner rockar. Alla har skrivit så fina saker. De enda som inte håller med är också de som känner mig minst. Det måste ju säga en hel del? :) :)

Jag bara önskar att få slippa alla fysiska besvär jag fått när jag gick över 85kg (vilket jag är långa vägar över nu...)
Frida Hansson

2013-03-27 @ 13:42:16
Postat av: Sara

Kommer gå så bra! Livet är skönt hör på andra sidan. Kram

Svar: Livet verkligen underbart just nu! Jag drömmer mig bort till då jag fyller år i augusti och kan kanske önska mig lite kläder för skojs skull och ekonomisk :)
Frida Hansson

2013-03-27 @ 16:25:52
URL: http://mingastricbypassresa.wordpress.com/
Postat av: Kanie

åh, jag får önska dig ett stort lycka till, det kommer att gå bra! =)

Svar: Tack så hemskt mycket! Behöver all pepp man kan få ;) Trevlig helg!
Frida Hansson

2013-03-29 @ 21:45:40
URL: http://finest.se/kanie
Postat av: Rebecka

Oj, det har gått fort från remiss till kommande op, härligt!!
Du verkar vara en stark tjej och ensamstående mamma, och det här är nästa steg i ditt liv. Livet är underbart här på andra sidan :)

Svar: Ja, visst har de det! Jag är fortfarande lite i chock. Klart det är bäst att riva av plåstret snabbt men i bland så vill man ha lite betänketid. Men jag är superglad och otroligt peppad.
Tack så jättemycket för dina snälla ord!
Frida Hansson

2013-03-29 @ 21:59:05
URL: http://villerkulla.wordpress.com
Postat av: Sofie

Hej, vad låg ditt bmi på när du skrev egenremiss? Hur fungerar det? Jag ringde läkaren idag och bad att få komma dit och prata och hoppas på remiss... Fick en tid om en vecka. Finns det någon bmi-gräns här nere? Mvh Sofie

2013-07-19 @ 21:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Jag är en levnadsglad ensamstående mamma med ett brinnande intresse för inredning och stil. Med denna blogg vill jag dela med mig min vardag, intressen och hem i Helsingborg. Min familj består av min son Adam, född 03-2009 och alla mina vänner som står bakom mig i ur och skur! Jag hoppas jag kan inspirera och motivera er när ni läser. Välkommen in i min vardag, deluxe!